Kilka dni temu wojewoda podpisał decyzje na trzy inwestycje prowadzone w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m. Tym samym uzyskały one pozwolenie na budowę.
Wojewoda zezwolił na budowę między innymi dwóch sztucznych wysp. Powstaną z urobku, jaki wydobyty zostanie podczas pogłębiania toru wodnego. Kolejne inwestycje to regulacja naturalnych nieumocnionych skarp brzegowych i budowa stałego oznakowania nawigacyjnego wzdłuż toru wodnego Świnoujście – Szczecin na Zalewie Szczecińskim.
- Pogłębienie toru wodnego pozwoli na znaczne zwiększenie konkurencyjności portów w Szczecinie i w Świnoujściu oraz działających na ich terenie firm – mówi Krzysztof Urbaś, prezes ZMPSiŚ.
Dziś port w Szczecinie może przyjmować statki o zanurzeniu 9,5 m, jednak nie zawsze, bo wiele zależy od stanu wody na Odrze.
Taka sytuacja uniemożliwia zawijanie najpopularniejszych dziś jednostek - typu handymax o nośności powyżej 40 tys. ton i tym samym zmniejsza konkurencyjność portu w relacji do Świnoujścia, Gdańska, Gdyni, innych portów bałtyckich.
Inwestycje realizowane przez Zarząd Portu koncentrują się w Porcie Szczecin w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego. Prace mają być wykonane do końca 2023 roku.
Łączna kwota dofinansowania na nie wyniesie 570 mln zł. Na początku marca Zarząd ogłosił przetargi na roboty budowlane dla obu tych inwestycji.
ZOBACZ TEŻ:
Inwestycja za 1,44 mld zł. Pogłębianie toru do 12,5 m już w ...
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
TOP10. Nabrzeże w Szczecinie sprzed lat, czyli czynszówki, g...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?