reklama

Pod wiaduktami w Stargardzie będą drogi rowerowe [ZDJĘCIA]

Grzegorz Drążek
Grzegorz Drążek
Zaktualizowano 
Wiadukt w centrum Stargardu i jego okolice Grzegorz Drążek
W Stargardzie przebudowane zostaną cztery wiadukty i stacja kolejowa. Sprawdziliśmy, co konkretnie zostanie zrobione.

Kolej prowadzi modernizację linii kolejowej Poznań - Szczecin. W jej ramach zmodernizowane zostaną cztery wiadukty w Stargardzie (Wyszyńskiego/Szczecińska, Składowa, Pierwszej Brygady/Konopnickiej, Bogusława IV).

Najpierw prace prowadzone będą na wiadukcie w centrum Stargardu, łączącym ulice Wyszyńskiego i Szczecińską. Ruch na drodze pod wiaduktem zostanie zamknięty.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace na wiadukcie przy ulicy Składowej. Tam też nie będzie można przejść i przejechać drogą pod wiaduktem.

W kolejnym etapie prace zostaną przeprowadzone na pozostałych dwóch wiaduktach. Wszystko ma być gotowe w czwartym kwartale 2020 roku.

ZOBACZ TEŻ:

Droga rowerowa, dodatkowe wejścia na perony

O modernizacji wiaduktów w Stargardzie mówi się sporo, ale ale co tak naprawdę zostanie zrobione?

- Obiekty będą miały nową elewacje, co znacznie poprawi estetykę tej części miasta - informuje Marta Burczyk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przebudowane zostaną wszystkie elementy wiaduktów przęsło, podpory, stożki przyczółków. Pod modernizowanymi wiaduktami odnowiona będzie nawierzchnia, pojawią się chodniki dla pieszych i drogi rowerowe. Dodatkowo z chodnika przy wiadukcie nad ul. Wyszyńskiego powstanie bezpośrednie wejście na perony od strony ulic: Bema i Barnima. Z kolei konstrukcja wiaduktu nad ul. Składową będzie dostosowana do planowanej obwodnicy drogowej Stargardu. Remontowany będzie wiadukt nad ulicą Wyszyńskiego, a na przełomie roku prace rozpoczną się także na wiadukcie przy ulicy Składowej.

ZOBACZ TEŻ:

Przejście pod torami z windami

Prace wykonane zostaną także na stacji kolejowej w Stargardzie.

- Stacja Stargard będzie wygodniejsza, bardziej funkcjonalna i dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się - informuje Marta Burczyk. - Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Będą one miały antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Nowe wiaty na stacji zapewnią ochronę przed deszczem i słońcem. Perony zostaną wyposażone w nowe ławki, nowoczesne oświetlenie, monitoring, nagłośnienie i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Powstanie także nowe przejście pod torami z windami, łączące stację ze Zintegrowanym Centrum Przesiadkowym. Z odnowionej stacji podróżni skorzystają już pod koniec 2020 roku.

Dzisiaj droga pod wiaduktem w centrum Stargardu była otwarta. Wciąż zamknięta jest natomiast ścieżka tymczasowa, którą zrobiono od ronda przy centrum przesiadkowym do dworca kolejowego. Ma ona ułatwić przejście pieszym z jednej części miasta na drugą, kiedy zamknięty zostanie ruch pod wiaduktem.

Na ulicach w okolicy wiaduktu zaczynają pojawiać się zmiany w oznakowaniu. Na ulicy Bema wymalowano tymczasowe przejście dla pieszych, które będzie nieco dalej niż obecne.

ZOBACZ TEŻ: Przebudowa i zamknięcie wiaduktu na ul. Szczecińskiej przesunięte w czasie

Przebudowa i zamknięcie wiaduktu na ul. Szczecińskiej przesu...

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

ZOBACZ TEŻ: Na dworcu w Stargardzie i w podstargardzkich miejscowościach będzie pięknie! [WIZUALIZACJE]

Na dworcu w Stargardzie i w podstargardzkich miejscowościach...

ZOBACZ TEŻ:

Obejrzyj także Stargardzki Marsz Niepodległości:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bo bez wizualizacji i publicznie dostępnych planów to tylko można sobie gdybać. Pewnie zrobią ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 1metr i tyle. Kolej powinna beknąć za taką 'przebudowę', o kant d* rozbić.

I
Ico

No i co [wulgaryzm] który mówił że żadnych ścieżek rowerowych nie będzie? Że to tylko remont a nie przebudowa.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3