Dziś zakończył się II Polsko-Niemiecki Szczyt Kolejowy. Dla nas najistotniejsze są efekty spotkania dotyczącej linii kolejowej do granicy z Niemcami i dalej do Berlina.
Pierwsze prace - na odcinku Szczecin Główny - Szczecin Gumieńce ruszą w przyszłym roku.
- Na lata 2018-2019 przewidujemy elektryfikację linii do granicy państwa. Gotowość linii zgłosimy do rozkładu jazdy pociągów 2020/2021 - zapewnia Mirosław Pawłowski, prezes zarządu PKP S. A. Takich konkretów zabrakło niestety po stronie niemieckiej.
Michael Odenwald, sekretarz stanu w federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej powiedział, że trwają prace, które rezultatem będzie podniesienie prędkości pociągów do 160 kilometrów na godzinę. Kiedy jednak dojdzie do elektryfikacji linii tego nie wiadomo. Padła też zapowiedź o tym, że linia ma być dwutorowa. - Pewne terminy są niejawne - dodał urzędnik.
To istotne, bo jeszcze jesienią ubiegłego roku, w czasie pierwszego polsko-niemieckiego szczytu Rüdiger Grube, szef kolei niemieckich powiedział dziennikarzom, że linia kolejowa pomiędzy Szczecinem a Berlinem zostanie zelektryfikowana i rozbudowana jako połączenie dwutorowe do 2020 roku.
Warto dodać , że po zakończeniu drugiej wojny światowej zdemontowano drugi tor linii Berlin – Szczecin w ramach reparacji wojennych na rzecz ZSRR
Czytaj również:
Zobacz także: Dworzec PKP w Szczecinie już gotowy dla pasażerów[/b]
Polecamy na gs24.pl:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?