Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi pasażerskie do Świnoujścia rozwiną prędkość 160 km/h? Kolej rozpatrzy taki wariant

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują modernizację magistrali kolejowej C-E 59 na odcinku z Rzepina do Szczecina Podjuch i dalej do Świnoujścia. Spółka podpisała dwie umowy na opracowanie studium wykonalności. Efektem inwestycji będą sprawne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych, przewożących ładunki z Dolnego Śląska do portów Pomorza Zachodniego.

Dwie umowy o łącznej wartości blisko 4 milionów złotych netto na opracowanie studium wykonalności dla prac na trasie Rzepin – Szczecin Podjuchy oraz Szczecin Podjuchy – Szczecin Dąbie – Świnoujście pozwolą na kompleksową analizę, określenie możliwości technicznych, szczegółowych rozwiązań i niezbędnych prac. Podane zostaną szacunkowe koszty inwestycji. Studium jest krokiem do realizacji inwestycji w nowej perspektywie unijnej 2021-2027.

‒ Projekty na linii Wrocław – Szczecin – Świnoujście są ważne w skali krajowej i międzynarodowej. Nadodrzańską trasą przewożone są ładunki z południa do zachodniopomorskich portów. Przygotowywane inwestycje zwiększają role kolei jako sprawnego, bezpiecznego i ekologicznego transportu oraz przyniosą wymierne efekty dla gospodarki ‒ powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Wśród zakładanych efektów inwestycji jest wzrost konkurencyjności przewozów towarowych. Zapewni to linia kolejowa przygotowana do przejazdu dłuższych i cięższych składów. Pojadą pociągi nawet 750-metrowe o obciążeniu 221 kN na oś, dzięki czemu będą mogły jednorazowo przewozić więcej ładunków.

ZOBACZ TEŻ:

W studium wykonalności wykonawca ma określić prace ważne dla atrakcyjnych podróży koleją, m.in. w zakresie peronów na stacjach oraz przystankach.

Wymiana torów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz montaż nowoczesnego systemu ERTMS/ETCS zapewni sprawne i bezpieczne podróże oraz przewóz towarów, a także skróci czas przejazdu. Wśród rozpatrywanych wariantów przewiduje się dostosowanie linii dla pociągów pasażerskich do prędkości 160 km/h oraz dla pociągów towarowych do prędkości 120 km/h. Zwiększy to przepustowość linii, dzięki czemu na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Termin opracowania studium wykonalności dla projektu „Prace na ciągu C-E 59 – odcinek Rzepin – Szczecin Podjuchy” określono na koniec 2022 roku. Wartość umowy to 2,290 milionów złotych netto. Z kolei termin opracowania dokumentacji przedprojektowej dla wartego 1,678 milionów złotych netto projektu „Prace na ciągu C-E 59 - odcinek Świnoujście – Szczecin Dąbie – Szczecin Podjuchy" przewidziano na lipiec 2022 roku. Projekty finansowane są ze środków budżetowych PLK. Wykonawcą obu projektów będzie firma BBF Sp. z o.o.

ZOBACZ TEŻ:

Przebudowa wiaduktu w Stargardzie. Rozebrali prawie połowę

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński