Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po atakach na kierowców autobusów w Szczecinie: Nie będzie monitoringu we wszystkich pojazdach

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Coraz częściej dochodzi do ataków na kierowców autobusów. Część zdarzeń ma miejsce w nocy. Niestety, na takich liniach część pojazdów nie ma monitoringu. I raczej nie będzie już miała.

O ile na liniach dziennych zdecydowana większość autobusów ma monitoring, to na nocnych sytuacja nie jest już taka dobra. Trzynaście linii nocnych obsługuje dwadzieścia autobusów. System monitoringu nie stanowi obligatoryjnego wyposażenia pojazdów. Dlatego na liniach pojawiają się pojazdy bez kamer. Według Anny Szotkowskiej, nie da się stworzyć systemu, w którym w nocy jeździłyby tylko autobusy wyposażone w kamery.

- Brak jest podstaw do obligowania przewoźników do kierowania na na linie nocne wyłącznie autobusów z monitoringiem pokładowym. Autobusy ekspediowanie są na poszczególne linie przez dyspozytorów zajezdni. Pojazdy nie są również przypisane na stałe do obsługi jednej linii, co oznacza, że każdego dnia dyspozytor zajezdni może kierować na nią zarówno pojazd wyposażony w system monitoringu, jak i bez tego systemu. Dlatego nie jest możliwe udzielenie odpowiedzi, ile autobusów jest wyposażonych w monitoring na liniach nocnych - odpowiada Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina na interpelację radnego Krzysztofa Romianowskiego.

Nie wszystkim pomoże też "cichy alarm", element Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską. Gdy kierowca go uruchomi pojazd jest automatyczne lokalizowany i nawiązywana jest łączność z dyspozytorem centrali ruchu. Po otrzymaniu zgłoszenia, dyspozytor od razu zawiadamia policję, pogotowie ratunkowe oraz straż pożarną. Ze względów technicznych nie wszystkie pojazdy są do tego systemu podpięte. W pojazdach niewyposażonych w CSZKM wezwanie pomocy przez kierowców odbywa się przez komórkę.

Kolejnym rozwiązaniem, które wpłynęłoby na poprawę bezpieczeństwa, byłby monitoring miejski. System ma być rozbudowany o około 400 kamer. Powstał projekt wykonawczy całości systemu, zostało dostarczone centrum przetwarzania danych wraz z systemem monitoringu, analizą obrazu oraz dwa mobilne punkty monitoringu. Obecnie realizowane są dwa kolejne etapy: przeszkolenie użytkowników oraz administratorów systemu oraz wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych dla każdej lokalizacji, w której będzie budowany wdrażany system.

WIĘCEJ O NAPAŚCIACH NA KIEROWCÓW:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński