Plus GSM robi ze mnie dłużnika

Piotr Jasina
- To są jakieś kpiny - mowi oburzony Czesław Durkin. - Przez bałagan nęka się mnie od lat i robi ze mnie dłużnika.
- To są jakieś kpiny - mowi oburzony Czesław Durkin. - Przez bałagan nęka się mnie od lat i robi ze mnie dłużnika. Andrzej Szkocki
Czesław Durkin z Pyrzyc na rok wziął telefon komórkowy. Po roku zrezygnował. Po pięciu latach sądem i komornikiem straszy go kolejny windykator.

W grudniu 2002 roku pan Czesław dał się skusić na promocyjną ofertą telefonu komórkowego sieci Plus GSM. Podpisał umowę na rok.

- W grudniu 2003 roku minął okres promocji, a 4 stycznia w autoryzowanym punkcie Plus GSM w Pyrzycach złożyłem pisemną rezygnację, po prostu nie przedłużyłem umowy - wyjaśnia nasz rozmówca. - Rezygnacja została przyjęta. Po 30 dniach miało nastąpić odłączenie telefonu.

Mimo potwierdzonej rezygnacji klient nadal otrzymywał faktury.

- Zgłosiłem to telefonicznie do punktu Plus GSM w Pyrzycach - kontynuuje Durkin. - Zapewniono mnie, że to pomyłka i mam się nie denerwować, sprawa zostanie skorygowana. W związku z tym do centrali ponownie przefaksowano kopie rezygnacji.

Wezwanie od windykatora

Pan Czesław o sprawie zapomniał. Do czasu.

- W październiku 2005 roku otrzymałem wezwanie przedprocesowe od windykatora, działającego w imieniu spółki Polkomtel - dodaje. - Nie wiadomo skąd w piśmie pojawiła się kwota 205,46 zł do zapłaty. Zagrożono mi sądem, komornikiem, kosztami procesowymi i egzekucyjnymi. Po zsumowaniu padła kwota 744 zł. Po prostu zdębiałem.

Pan Czesław ponownie skontaktował się z autoryzowanym przedstawicielem PLUS GSM. Napisał też wyjaśnienie, które z załączoną kopią rezygnacji z usług, przesłał firmie windykacyjnej i na adres Polkomtela.

Na tym nie koniec

W połowie listopada ubiegłego roku nasz rozmówca otrzymał kolejne wezwanie do zapłaty długu. Tym razem była już to inna firma windykacyjna. Żądała wpłaty na swoje konto 254 zł. Mieszkaniec Pyrzyc wysłał kolejne pisma wyjaśniające i załączniki do wspomnianej spółki oraz operatora sieci telefonii komórkowej, prosząc by przestali go już nękać, i by skreślili go z listy dłużników.

- Okazało się bowiem, że wpisano mnie na taką listę. Po prostu skandal! - dodaje Durkin nie kryjąc oburzenia. - Już mam problemy, bo inni operatorzy czy banki sprawdzają takie listy i blokują swoje usługi dla osób, które uważane są za nierzetelnych płatników. Problem w tym, że ja nikomu nic nie zalegam... Płacę za bałagan w PLUS GSM.

Plus sprzedał... Inflanty

Dział Zarządzania Należnościami Trudnymi PLUS GSM w listopadzie ub.r. poinformował Durkina, iż sprzedał wierzytelności (194 zł z odsetkami) nowej spółce windykacyjnej.

W kolejnym piśmie młodszy konsultant Bartłomiej Wiśniewski z grupy Polkomtel naszemu rozmówcy wyjaśniał, że "reklamacje mogą być wnoszone w terminie 12 miesięcy liczonych od dnia, w którym upłynął termin rozpoczęcia świadczenia usług przez Polkomtel lub od dnia dostarczenia lub udostępnienia w inny sposób rachunku telefonicznego Abonentowi w przypadku reklamacji w sprawie nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia usług. Reklamacje wniesione po tym terminie pozostaną bez rozpatrzenia".

- To są kpiny!

- To są jakieś kpiny - komentował oburzony Czesław Durkin. - Wizyty osobiste u autoryzowanego przedstawiciela Plus GSM, pisemna rezygnacja z potwierdzeniem, kolejne kopie wysyłane do centrali z załącznikami... A tu jakiś młodszy konsultant, w ogóle nie zorientowany w sprawie, wypisuje nonsensy, zamiast prostego słowa PRZEPRASZAM i zamknięcia tematu. Przez bałagan robi się jeszcze ze mnie dłużnika i wciąga na listy.

Czesław Durkin pokazał nam dokumenty. Między innymi dokument "wypowiedzenie umowy/zawieszenie usług". Widnieją na nim podpisy rezygnującego z usług oraz przedstawiciela autoryzowanego przedstawiciela PLUS GSM, spółki LIBERTY GSM z Pyrzyc. Dokument datowany jest na 4 stycznia 2004 roku.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Antek

Plus nęka nawet zmarłych http://wyborcza.pl/1,95891,9847259,Plus_neka_mojego_zmarlego_meza____list.html

M
Mirek

Plus na minus niestety !!!
Po z górą 8-miu (słownie ośmiu) latach ćwiczeń z tą niestety w/g mnie złodziejską firmą
 miarka się przebrała. W firmie jest mniej więcej tak, rozmowa z konsultantem to jest
 jedno, umowa do końca nie przeczytana (w większości blebleble) to drugie a realizacja
tego wszystkiego to całkiem inna bajka. Moja ostatnia umowa na okres dwu-letni miała
 być hitem wszech-czasów no bo to stary klient Plusa pełen szacunek i szeroki gest
 naganiacza-oszusta potem pełna niejasności umowa i na koniec przez dwa lata prawie dwa
razy większe faktury. Trafili mnie jak młodego. Oszustów mają coraz lepszych,  o co przy
 aktualnym bezrobociu wcale nie trudno.  Przy rezygnacji z kontynuacji dalszej współpracy
 pani konsultantka zanim postawiła "ptaszka" o dalszym nie przedłużaniu umowy, cztery
razy mnie ostrzegała o karach jakie mnie z tego tytułu czekają. Pani ta nie rozumiała
prostej rzeczy że nie chodzi o zerwanie istniejącej umowy a o nie proponowanie mi
 następnej. Tyle ogólnikowo a teraz do rzeczy. W związku z tym że numer telefonu w sieci
komórkowej miałem przez wiele lat, mają go wszyscy moi znajomi bliżsi i dalsi dość
 szeroka rodzina i firmy kooperujące w tym zagraniczne tak wiec postanowiłem nr. ten
zatrzymać a tu figa z makiem. Jeden z plusowych krętaczy poinformował mnie że oczywiście
nie ma problemu bo po zakończeniu umowy karta automatycznie przechodzi na sim plusa i
 wtedy mogę robić z nim co mi się tylko podoba. A taki wał  przedtem trzeba za to
zapłacić doładowując konto i tak niechcianej sieci. Po zakończeniu umowy przyszła
korekta (nie ukradli !!!) około 18 pln  z groszami, czego nie potrafili w żaden sposób
 wytłumaczyć mimo pytań. Skąd nadpłata skoro płaciło się faktury prawidłowo (????)
 naliczane. Po rozmowie z konsultantem czyt. plusowym oszustem dowiedziałem się że
 ową nadpłatę prześlą mi na konto Simplusa i zasilenie będę miał z głowy. Uwaga!!!!!
nigdy nie wierzcie konsultantom !!! Kwoty nie przelali czyli jak nie wtedy to teraz
 ukradli i tyle taka firma, ale co tam kradli tyle to bez specjalnego problemu zrobili
 to teraz.Jakież było moje zdziwienie kiedy to po miesiącu karta przestała być aktywna,
 stwierdziłem to po powrocie z zagranicy a mój numer szybciutko dali innej osobie bo
takie mają procedury. Wychodzi że brak im numerów i kradną wszystko co popadnie gdzie
 popadnie i jak popadnie. Czyste złodziejstwo przez cały ten czas a konsultanci czyt.
 oszuści rozkładają ręce i mówią że ten typ tak ma. Na składane zażalenia nikt nie
 reaguje i tyle czyli mają byłego klienta głęboko w du***. Po łebkach z mojej strony cały
 to Plus GSM czyli wielka ściema.

 

 

r
roxi34

Witam, chciałabym podzielić się moim przykrym doświadczeniem z siecią Plus, Polkomtel S.A. Przede wszystkim padłam ofiarą naciągacza, którym okazał się p. Artur Komorowski, który wydzwaniał do mnie natarczywie oferując przeniesienie mojego numeru w Orange, oraz kolejnego - w Simplusie na abonament. Człowiek ten przedstawił mi zupełnie nieprawdziwe informacje na temat stawki za abonament oraz pakietu bezpłatnych minut wymiennych na sms-y. Pan ten był tak konsekwentny w swych obietnicach, że zgodziłam się na zaproponowane przez tego Pana warunki. Zapewniał mnie (bo nalegałam na tę informację), że przy kurierze będę mogła spokojnie przeczytać umowę, zanim ją podpiszę (bo niby kurierzy biorą to pod uwagę, że klient potrzebuje czasu na zapoznanie się z umową). Na TAKICH warunkach zgodziłam się na podpisanie umowy. Okazało się jednak, że kurier poinformował mnie telefonicznie, iż nie będę miała możliwości zapoznania się przy nim z umową i jej warunkami , bo "nie ma na to czasu i on nie będzie czekał". W związku z tym skontaktowałam się z Polkomtelem nalegając na przesłanie mi umowy mailem. Umowę tę wysłano do mnie (tu kolejne zaangażowane w ten pokrętny proceder osoby - p. Kacper Kimon, p. Natalia Kędzielewska oraz p. Karina Perda) w wersji - jak się okazało niestety już po podpisaniu przeze mnie umowy - SKRÓCONEJ, nie podając faktycznej wysokości abonamentu i wielu innych informacji, które okazały sie dla mnie bardzo niekorzystne i niepokrywające się ze stanem faktycznym. Umowę w wersji ostatecznej dowiózł wreszcie kurier -umowa była dużo dłuższa i kurier powiedział, że nie ma podstaw do obaw, bo to tylko "załączniki które nie zawierają niczego nowego", a on nie będzie czekał, aż się z nimi zapoznam. Umowę "dla świętego spokoju" podpisałam, po czym, po uważnym jej przestudiowaniu na spokojnie okazało się, że abonament, jaki na mnie nałożono jest dużo wyższy niż mnie o tym zapewniano! Nawet model telefonu jaki do mnie dostarczono nie zgadzał sie z wymienionym w tej "skróconej" umowie! Dodatkowo płatne okazały się być sms-y -wbrew zapewnieniom "życzliwego" pana Artura Komorowskiego- co naraziło mnie na ponoszenie jeszcze większych kosztów całej tej farsy, której ofiarą padłam. Napisałam reklamację do Polkomtel S.A. opisując szczegółowo cały ich nieuczciwy proceder. Odpowiedź otrzymałam po obowiązującym ich terminie rozstrzygnięcia reklamacji, odpowiedź ta była zdawkowa, zupełnie nie na temat, zwyczajnie powielony "gotowiec" zawierający zwrot do mnie to "Pani", to znów "Pan" i lakonicznie wyjaśniająca, że nie ma podstawa do reklamacji i umowa jest wiążąca, gdyż złożyłam na niej swój podpis. Zupełnie zlekceważono fakt zaistnienia tak niesprzyjających dla mnie okoliczności, w jakich CELOWO mnie postawiono, aby nie dopuścić do poznania przeze mnie faktycznej stawki abonamentu PRZED podpisaniem umowy. Ostrzegam wszystkich przed tymi nieuczciwymi praktykami Polkomtela, pana Artura Komorowskiego i szeregu osób zamieszanych w tę farsę i "nabijanie klienta w butelkę". Chciałabym też zaznaczyć, że zanim "dałam się nabrać" przeszukałam internet w poszukiwaniu wzmianek o panu A. Komorowskim, niestety nikt nie zamieścił jeszcze bliższych informacji na temat praktyk tego osobnika. Mam nadzieję, że od tego momentu każda nowa potencjalna ofiara Polkomtela będzie miała możliwość dowiedzenia się z opinii klienta sieci Plus o "uczciwości" jej praktyk oraz jej pracowników.

D
Darłowo

Plus to złodzieje , po 6 miesiącach od przeniesienia numeru z plusa do play przyszedł mi do zapłacenia rachunek 96zł warunkiem przeniesienia numeru było uregulowanie wszystkiego z plusem. Wiec z chwilą zerwania umowy byłem na zero z plus gsm. mija pół roku i coś wymyślili . Oczywiście notoryczne listy z firm windykacyjnych ciągnie sie to 2 lata ani grosza im nie zapłace . Odradzam tą firmę WSZYSTKO TYLKO NIE PLUS GSM

b
bob

Gdybym miał władze absolutną kazał bym tym ważniakom z plusa popełnić harakiri drewnianą łyżką po tych niezliczonych zdzierstwach
ostatnio mając na koncie ok 30zł ściągnąłem tapetę z 2,44 + oczywiście połączenie z internetem itp liczmy za to wszystko z 5 zł po odebraniu tapety pszyszedł sms opłata za wysłanie bla bla bla wyłacz i wlacz telefon i wlaczeniu okazalo sie ze karta sim nieaktywna i mam debet 46 zl
Juz nie mowie o niekompetencji sprzedajacych w plusie koleś kazał mi ładować telefon nowej generacji z bateria polimerowa 3x12 godzin a chyba oczywiste jest ze w nowych telefonach formatowanie nie jest wskazane a w niektorych przypadkach moze nwet i szkodliwe (w przeciwienstwie do telefonow starszych generacji)

G
Gość

to banda zlodziei potrafia tylko wyludzac pieniadze i straszyc sadem

a
alexRR

Witam,

Mam podobne problemy . Najpierw z Plusem, (który po 3 latach widząc że nic u mnie nie ugra pop prostu dał za wygraną - jednak wo tego czasu 0k. 20 telefonów, tyle samo SMS-ów , potem pisma od firm windykacyjnych z coraz innymi kwota , i oczywiście pogróżki i nazywanie mnie dłużnikiem ) .
Obecnie , po wypowiedzeniu w Canal+ podobna sytuacja .
Ale zwróćcie uwagę na jeden fundamentalny fakt: jeżeli listy doręczane są jako zwykłe a nie polecone, to jest to dęte naciąganie i takimi nie należy się przejmować . Gdyby swoje roszczenia mogli udokumentować dostalibyście tylko wezwanie do zapłaty poleconym , a potem już zawiadomienie z Sądu .
Najczęściej do ściągania rzekomych zadłużeń wynajmują firmy windykacyjne , ale w Polsce windykacja bez wyroku sądowego to zwykłe naciąganie i można po 3 listach śmiało pisać do prokuratury i zgłaszać nękanie, próbę wyłudzenia, oszustwo itd . Najlepiej , jeżeli nie ma się nic na sumieniu , zachować spokój i nie reagować . Jeżeli wpiszą bezprawnie na listę dłużników - można wytoczyć sprawę cywilną . Ale to już inna bajka i nie tania ...

l
lolokolo

do Herman:

Rozumiem Cie doskonale, ale zygzak nie jest czytelnym podpisem. W kazdej firmie, sklepie, banku czy gdziekolowiek prosza o czytelny podpis imieniem i nazwiskiem. A nie jakis jak to okreslili "zygzak". a wogole nie czaje tego plusa. czyzby osobiscie trzeba sie zglosic do salonu?hmmm...

Q
Qbica

ale to roszczenie się przedawniło ;-D gratulować pomysłowości windykatorom

m
maly12 SZCZECIN

MIALEM I MAM DO DZISIAJ PROBLEM Z PLUSEM. MIALEM UMOWE NA 2 LATA ,MINOL TEN OKRES I NIE PRZEDLUZYLEM UMOWY Z NIMI OCZYWISCIE UREGULOWALEM WSZYSTKIE RACHUNKI ,BYLEM NA CZYSTO ALE PO 5 LATACH PRZYCHODZA MI DALEJ JAKIES RACHUNKI . ZACZELO SIE OD KWOTY 0.50 ZL A NAROSLO TO DO 43 ZL DZWONILEM ,PISALEM I MOWILI ZE TO JAKIES NIEPOROZUMIENIE ALE CZEMU CALY CZAS WYSYLAJA . NIE ZAPLACE OSZUSTOM I WAM RADZE NIE PAKOJCIE SIE W PLUSA.

H
Herman

Ostrzegam wszystkich.Sam byłem w podobnej sytuacji.Miesiąc przed końcem umowy listownie (polecony)zrezygnowałem z plus GSM.Niestety firma ta nadal przesyłała mi rachunki na mój nieistniejący adres w kraju.Podczas wizyty w szczecinie zaszedłem do autoryzowanego punktu i tu dowiedziałem się że na rezygnacji niema mojego podpisu tylko jakiś zygzak (mój podpis).Po wielu perypetiach z polkomtelem musiałem wpłacić 176 zł.OSTRZEGAM PLUS GSM TO ZŁODZIEJE.

k
klient

bardzo dobrze ze takie sprawy sa naglasniane. powinno to dac do myslenia PLUS GSM zanim zatrudnia niekompetentnych konsultantow, ktorzy nie potrafia zalatwic najprostszych rzeczy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3