Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Płatny parking pod Trasą Zamkową w Szczecinie. Pierwsze przymiarki. Kiedy ruszy?

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Parking pod Trasą Zamkową w Szczecinie.
Parking pod Trasą Zamkową w Szczecinie. Sebastian Wołosz
Od 1 lutego 2021 r. parkowanie pod Trasą Zamkową w Szczecinie będzie płatne. W tym tygodniu przeprowadzono wizję lokalną terenu.

Wzięli w niej udział urzędnicy na czele z Radosławem Kanarkiem, prezesem miejskiej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, operatora Strefy Płatnego Parkowania i płatnych parkingów.

Sprawdzali m.in. gdzie optymalnie będzie można zamontować parkometry i ustawić oznakowanie informujące o płatnym parkowaniu. Parkingi nadal będą niestrzeżone.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ WIDEO: Pierwszy szczeciński woonerf. Powstał w dwie godziny

110 niedługo płatnych miejsc pod Trasą Zamkową

Na płatny parking zostaną zamienione miejsca, w których do tej pory kierowcy parkują za darmo. Jest ich ok. 110. To tereny w pobliżu ulicy Nabrzeże Wieleckie oraz znajdujące się naprzeciw skarpy Zamku Książąt Pomorskich.

Ile zapłacimy za parkowanie?

Parking będzie dostępny przez całą dobę, ale płatny będzie w godzinach 8-17 od poniedziałku do piątku w dni robocze.

Za pierwsze 15 minut i kolejne kwadranse zapłacimy 0,5 zł, czyli 2 zł za godzinę.

Podobne stawki będą obowiązywały na płatnym parkingu przy ulicy Czarnieckiego (ok. 40 miejsc). To prawie o połowę taniej niż w Strefie Płatnego Parkowania, która od 31 marca będzie większa i droższa (w strefie A 3,60 zł za pierwszą godzinę, za drugą 4,30 zł, za trzecią godzinę 5,10 zł, za czwartą i każdą następną godzinę 3,60 zł. ).

Opłaty będzie można wnosić poprzez zakup biletu w parkomacie albo aplikację mobilną. Opłata za postój bez wykupionego biletu ma wynosić 200 zł.

W planach jest też budowa parkingowca pod Trasą Zamkową, ale to kwestia kilku najbliższych lat.

Zdaniem miejskich urzędników, płatne parkingi, choć znajdują się poza Strefą Płatnego Parkowania mają ją wspierać, aby auta w centrum miasta miały jak największą rotację.

- Istotą tych działań jest wprowadzenie preferencji dla komunikacji zbiorowej z jednoczesnym ograniczeniem dostępności dla samochodów do obszaru charakteryzującego się znacznym deficytem miejsc postojowych. Dlatego na nowo ustala się na określonym obszarze strefę płatnego parkowania jako jeden z elementów niezbędnych do wprowadzenia nowego, kompleksowego systemu parkowania, który to będzie stymulował wzrost rotacji pojazdów w centrum miasta a tym samym zwiększenie dostępności miejsc parkingowych. Działaniem uzupełniającym jest tworzenie płatnych parkingów niestrzeżonych wyjaśniał Paweł Adamczyk, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej magistratu.

Pierwszy taki parking powstał w rejonie Placu Orła Białego. Kolejne mają powstać na ulicy Ogińskiego i Szymanowskiego.

CZYTAJ TEŻ:

Parkowanie pod Trasą Zamkową w Szczecinie będzie płatne! Jes...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński