Plac Zwycięstwa w Szczecinie. Dłużej poczekamy na finał prac [ZDJĘCIA]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zakres prac obejmuje przebudowę układu torowego na odcinku od Bramy Portowej do włączenia w ulicę Krzywoustego, w celu wykonania na tym odcinku wspólnych pasów tramwajowo–autobusowych, przebudowę peronów przystankowych na wlocie północnym skrzyżowania Brama Portowa, budowę nowego przystanku tramwajowego na placu Zwycięstwa przed skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego i Krzywoustego w kierunku placu Kościuszki.
Zakres prac obejmuje przebudowę układu torowego na odcinku od Bramy Portowej do włączenia w ulicę Krzywoustego, w celu wykonania na tym odcinku wspólnych pasów tramwajowo–autobusowych, przebudowę peronów przystankowych na wlocie północnym skrzyżowania Brama Portowa, budowę nowego przystanku tramwajowego na placu Zwycięstwa przed skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego i Krzywoustego w kierunku placu Kościuszki. Andrzej Szkocki
Dopiero późną jesienią zakończą się prace przy modernizacji układu drogowego na placu Zwycięstwa. Powód? Przedłużające się prace projektowe i konieczność uzyskania potrzebnych zgód.

- Prace budowlane realizowane są zgodnie z harmonogramem. Natomiast w wyniku przedłużenia prac projektowych i uzyskiwania uzgodnień kontrakt został wydłużony do listopada - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Inwestycja w formule "zaprojektuj i wybuduj", realizowana jest w powiązaniu z przebudową śródmiejskiego odcinka Alei Wojska Polskiego.

Łączny koszt obu inwestycji to ponad 80 mln zł brutto, z czego blisko połowa to koszt przebudowy Placu Zwycięstwa.

Co obecnie dzieje się na placu budowy?

- Obecnie prowadzone są roboty drogowe, (konstrukcje chodników, peronów, krawężniki, konstrukcje ścieżek rowerowych). Kontynuowane są także prace teletechniczne, elektroenergetyczne i torowe - informuje Piotr Zieliński.

Co nas czeka?

- Do wykonania zostało jeszcze wzmocnienie nawierzchni na włączeniach z ulic przy Placu Zwycięstwa i potem ułożenie warstwy wiążącej na tych fragmentach i w następnej kolejności ułożenie warstwy ścieralnej na całości jezdni, która objęta jest przebudową. Do wykonania zostały również nawierzchnie i konstrukcje ścieżek chodników, nasadzenia, oznakowanie poziome i pionowe, roboty teletechniczne i elektroenergetyczne, oraz prace związane z betonowaniem płyty torowiska - mówi Piotr Zieliński.

Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie