Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Plac Zwycięstwa w Szczecinie. Dłużej poczekamy na finał prac [ZDJĘCIA]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zakres prac obejmuje przebudowę układu torowego na odcinku od Bramy Portowej do włączenia w ulicę Krzywoustego, w celu wykonania na tym odcinku wspólnych pasów tramwajowo–autobusowych, przebudowę peronów przystankowych na wlocie północnym skrzyżowania Brama Portowa, budowę nowego przystanku tramwajowego na placu Zwycięstwa przed skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego i Krzywoustego w kierunku placu Kościuszki.
Zakres prac obejmuje przebudowę układu torowego na odcinku od Bramy Portowej do włączenia w ulicę Krzywoustego, w celu wykonania na tym odcinku wspólnych pasów tramwajowo–autobusowych, przebudowę peronów przystankowych na wlocie północnym skrzyżowania Brama Portowa, budowę nowego przystanku tramwajowego na placu Zwycięstwa przed skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego i Krzywoustego w kierunku placu Kościuszki. Andrzej Szkocki
Dopiero późną jesienią zakończą się prace przy modernizacji układu drogowego na placu Zwycięstwa. Powód? Przedłużające się prace projektowe i konieczność uzyskania potrzebnych zgód.

- Prace budowlane realizowane są zgodnie z harmonogramem. Natomiast w wyniku przedłużenia prac projektowych i uzyskiwania uzgodnień kontrakt został wydłużony do listopada - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Inwestycja w formule "zaprojektuj i wybuduj", realizowana jest w powiązaniu z przebudową śródmiejskiego odcinka Alei Wojska Polskiego.

Łączny koszt obu inwestycji to ponad 80 mln zł brutto, z czego blisko połowa to koszt przebudowy Placu Zwycięstwa.

Co obecnie dzieje się na placu budowy?

- Obecnie prowadzone są roboty drogowe, (konstrukcje chodników, peronów, krawężniki, konstrukcje ścieżek rowerowych). Kontynuowane są także prace teletechniczne, elektroenergetyczne i torowe - informuje Piotr Zieliński.

Co nas czeka?

- Do wykonania zostało jeszcze wzmocnienie nawierzchni na włączeniach z ulic przy Placu Zwycięstwa i potem ułożenie warstwy wiążącej na tych fragmentach i w następnej kolejności ułożenie warstwy ścieralnej na całości jezdni, która objęta jest przebudową. Do wykonania zostały również nawierzchnie i konstrukcje ścieżek chodników, nasadzenia, oznakowanie poziome i pionowe, roboty teletechniczne i elektroenergetyczne, oraz prace związane z betonowaniem płyty torowiska - mówi Piotr Zieliński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński