Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Płać lub negocjuj

ts
Energetyka Szczecińska SA ma w Szczecinie pięć dwuosobowych ekip, które zajmują plombowaniem liczników lub odłączaniem całego mieszkania od sieci. Jedna taka ekipa odłącza dziennie około 15-20 mieszkań. Tak więc każdego dnia około setki dłużników zostaje pozbawionych energii elektrycznej.

W Łodzi tamtejszy zakład energetyczny godzi się nawet na umorzenie zaległych kwot jeżeli dotychczasowy dłużnik będzie regularnie uiszczał swoje rachunki. Taka postawa dostawcy energii elektrycznej spowodowana jest pogarszająca się sytuacją mieszkańców. Energetyka Szczecińska nie przystaje na takie rozwiązania.
Dłużnikowi zalegającemu z opłatami za energię elektryczną ekipa fachowców plombuje licznik. Jeżeli pomimo tego, ktoś próbuje nadal korzystać z energii, musi liczyć się nawet z wypruciem sporej części instalacji elektrycznej na klatce schodowej.
- Jest to skrajny przypadek - mówi Arkadiusz Zarzycki, kierownik Biura Obsługi Klienta Rejonu Energetycznego Szczecin. - Staramy się negocjować ze swoimi klientami warunki spłaty zaległych rachunków za energię.
Jeżeli ktoś nie zapłaci pierwszego rachunku, drugi przychodzi z ponagleniem. Przypomina się w nim klientowi o konieczności uregulowania długu. Gdy nie zareaguje na upomnienie, musi liczyć się z wizytą ekipy monterów, którzy zaplombują licznik. Jest to równoznaczne z odcięciem dopływu prądu do mieszkania.
- Ponowne podłączenie licznika kosztuje 70 zł - mówi Arkadiusz Zarzycki. - Staramy się przekonywać naszych klientów, aby nie dopuszczali do takiej sytuacji. W wielu przypadkach koszt ponownego podłączenia do sieci jest niewiele mniejszy niż zaległość za prąd.
Z ESSA można negocjować warunki spłaty. Dobrze widziany jest dłużnik, który sam stawia się z rachunkiem w ręku, wpłaca nawet niewielką kwotę, zobowiązuje się, że będzie regulował dług. Ostatnio jedna z mieszkanek naszego miasta, winna energetyce 900 zł, zobowiązała się do spłacania zaległości po 70 zł miesięcznie. Kwota Ta nie obciąża tak bardzo jej comiesięcznego budżetu.
- Mamy świadomość, że coraz większa grupa ludzi jest pozbawiona pracy - mówi Arkadiusz Zarzycki. - Stracili ją nie ze swojej winy. Bierzemy to pod uwagę przy windykacji naszych należności.
Jeżeli ktoś nie zapłacił rachunku za energię elektryczną, najgorszym rozwiązaniem jest oczekiwanie na nadejście kolejnego. Lepiej, w takiej sytuacji, jak najszybciej odwiedzić Biuro Obsługi Klienta przy ul. Derdowskiego 2. Specjalnie uruchomiono tam trzy okienka zajmujące się nie uregulowanymi rachunkami. Podjęcie negocjacji pozwala nie tylko rozłożyć należność na raty, ale uchroni przed odcięciem energii i związanymi z tym nieuchronnymi kosztami ponownego przyłączenia do sieci.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński