PKP Intercity likwiduje pociągi

Piotr Kawałek
We wrześniu z dworcowych tablic rozkładów jazdy ma zniknąć wiele połączeń.
We wrześniu z dworcowych tablic rozkładów jazdy ma zniknąć wiele połączeń. Fot. Andrzej Szkocki
Kolej PKP Intercity zapowiada drastyczne cięcia kursów pociągów dalekobieżnych. Likwiduje nierentowne połączenia pospieszne i ekspresowe. Zmiany wchodzą w życie już po wakacjach.

LIKWIDUJĄ

Lista wszystkich połączeń kolejowych przeznaczonych do likwidacji przez spółkę PKP Intercity znajduje się na stronie internetowej www.transport-komunikacja.pl.

Według planów, które wyciekły na światło dzienne, pociąg relacji Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia będzie nadal kursował do Warszawy, ale od... Bydgoszczy. Całkiem z rozkładu zniknie natomiast pociąg ze Szczecina do Częstochowy. Od października ma też przestać kursować pociąg nr 38704/5 na trasie Szczecin Główny - Świnoujście - Szczecin Główny.
Koszalin i Słupsk całkowicie stracą połączenie z Katowicami, Wrocławiem, Przemyślem i Poznaniem a ekspres Słupia Kołobrzeg - Warszawa będzie kursował zaledwie dwa razy w tygodniu.

PKP Intercity w całym kraju chce po wakacjach zlikwidować kilkadziesiąt pociągów regionalnych i lokalnych. Główną przyczyną jest ich nierentowność. Drugim powodem jest wzrost popularności tanich połączeń, które obsługuje inna spółka PKP - Przewozy Regionalne.

Jednocześnie zarząd Intercity zwrócił się o dofinansowanie do ministra infrastruktury. Chodzi o niebagatelną kwotę 60 milionów złotych. Wtedy, zapewnia Intercity, wszystkie połączenia pozostaną.

- Przyznaję, że jest taki plan, ale nie chcę na razie o tym mówić - ucina Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. - Na razie będziemy się przyglądali wytypowanym pociągom i do kasacji pójdą tylko te, które przynoszą największe straty.

Podstawą ma być średnia liczba sprzedawanych biletów na poszczególnych trasach. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że na pewno znikną wszystkie połączenia, które Intercity wykonuje lokomotywami spalinowymi.

Mimo że władze PKP Intercity twierdzą, że to dopiero wstępny projekt zmian, z dokumentów wynika, że zostały już zaaprobowane przez zarząd spółki.

Założył firmę w czasie pandemii. Pomogła mikropożyczka

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mikol

Piszę z daleka. O tym co teraz gazety się rozpisują mi wiadomo już od marca. Kiedy się dowiedziałem pierwszy raz o tym. Pomyślałem. No i wyszedł przed wczesny żart prima aprilisowy. Wielkość cięć mnie przerosła, aż zaczołem to traktować jako swoisty żart konkurencji PKP PR. Ale po 1 kwietnia te głosy nie słabły. Były następne pociagi do usunięcia. W pewnym momęcie postanowiłem się przyjrzeć czemu je usuwają skoro pociagi jeżdzą pełne. PKP IC w zeszłym roku jak wszystkim wiadomo przejeło tabor i połączenie między wojewódzkie od PKP PR. Problem kwi w wagonach. Każdy wagon co jakiś okres lub ilość przejechanych kilometrów przechodzi naprawe. Główną lub Rewizyjną. Niestety te naprawy są kosztowne. A PKP IC niema wagonów. Nie które braki w taborze są łatane Ttborem który PKP IC miało przed przejęciem taboru od PKP PR.

C
CIUCH, CIUCH

TO JAK TO BYŁO? KOLEJĄ BLIŻEJ I SZYBCIEJ? NIEDŁUGO TO U NAS BĘDZIE JAK NA FILMACH WESTERNOWYCH, JEDEN POCIĄG RAZ W TYGODNIU PRZEMKNIE PRZEZ ZACHODNIOPOMORSKĄ PRERIĘ I KTO WSKOCZY TO NIEGO W BIEGU (MOŻNA Z KONIA JAK TO ROBILI INDIANIE I COWBOJE) TEN SOBIE POJEDZIE...!

Dodaj ogłoszenie