PiS: Prezydent Szczecina nie lubi kierowców? A zmiany w płatnym parkowaniu nazywają rozbojem

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Radni PiS krytykują pomysły władz Szczecina na płatne parkowanie
Ostrej krytyce radni PiS podali pomysły miasta na organizację płatnego parkowania w Szczecinie. - To rozbój na kierowcach - twierdzą.

PiS: Piotr Krzystek zachowuje się tak jakby nie lubił kierowców

Piątkową konferencję prasową zorganizowali na wprowadzonym niedawno Płatnym Parkingu Niestrzeżonym pod Trasą Zamkową w Szczecinie. Po wprowadzeniu opłat (2 zł godzina) miejsce na ponad sto aut, przed większość dnia świeci pustkami.

Parking jest częścią tzw. Nowego Ładu Parkingowego, pomysłu władz Szczecina na łatwiejsze poruszenie się po mieście.

- Prezydent Piotr Krzystek zachowuje się tak jakby nie lubił kierowców. Ten pusty parking jest dowodem, że coś poszło nie tak. Nowy Ład Parkingowy wcale nie jest nowy. To koncepcje sprzed lat , a przecież od tego czasu sporo się zmieniło. Panie prezydencie to nabijanie mieszkańców w butelkę, odgrzewanie kotleta. Obniżki biletów komunikacji miejskiej są za małe, roweru miejskiego nie ma, choć startował zawsze wiosną, parkingowców nie ma. A podwyżki opłat są i to dużo za duże - wyliczał radny Marcin Pawlicki, szef klubu PiS.

ZOBACZ TEŻ:

Zdaniem radnej Agnieszki Kurzawy podwyżki powinny być ostatnim etapem rewolucji parkingowej.

- Najpierw trzeba zapewnić mieszkańcom sprawną komunikację, parkowanie, a potem wprowadzać podwyżki. Radni koalicji i pan prezydent powinni pamiętać, że pracują dla mieszkańców i powinni wprowadzać taki rozwiązania, aby była dla mieszkańców korzystne i komfortowe - mówiła.

Radny Krzysztof Romianowski podwyżki opłat za parowanie nazwał "bajońskimi". Przypomniał, że w styczniu radni koalicji odrzucili obywatelski projekt uchwały, który zawieszał podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania do czasu uruchomienia kolei metropolitalnej.

- A pamiętajmy, że uchwałę rozszerzającą strefę i wprowadzająca podwyżki bada sąd - zauważył.

WIDEO: Dlaczego P. Krzystek nie jeździ komunikacją miejską? To i inne trudne pytania. WIDEO

Miejscy urzędnicy bronią swojego pomysłu

Przekonują, że na efekty trzeba jeszcze poczekać.

- Jest za wcześnie na oceny i wnioski dotyczące poszczególnych etapów wprowadzanych zmian, w tym płatnych parkingów niestrzeżonych. Każdy nowy element Nowego Ładu Parkingowe będzie miał wpływ na zachowania kierowców. Na pewno tak będzie także w przypadku zmian cennika i granic SPP, które wejdą w życie 31 marca. Przy czym należy pamiętać, że efekty nie będą natychmiastowe, bo mimo że roczne abonamenty znikną z cennika, kierowcy będą nimi dysponować przez wiele miesięcy, a niektórzy nawet przez rok. Po drugie mamy epidemię, co w znaczącym stopniu zmniejsza obciążenie miejsc postojowych w centrum. Tak więc wstrzymajmy się z kategorycznymi ocenami co najmniej kilka miesięcy - uważa Wojciech Jachim z NiOL, który odpowiada za zmiany w płatnym parkowaniu.

Chcesz skomentować? Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

ZOBACZ TEŻ:

Pusto pod Trasą Zamkową i większa rotacja, czyli pierwsze po...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie