- Decyzje o znaczących inwestycjach dla naszego regionu zapadły podczas 2-letnich rządów PiS - podkreślił podczas wczorajszej konferencji poseł PiS Joachim Brudziński. . Kiedy Platforma doszła do władzy, zaczęła zabierać fundusze. Tak jest do dzisiaj.
Europoseł Marek Gróbarczyk, kandydat PiS na kolejną kadencję odwołując się do danych GUS podawał przykłady stopy bezrobocia w powiatach Pomorza Zachodniego: łobeski - 29 proc., choszczeński - 28 proc., białogardzki - 30 proc., koszaliński - 28 proc.
- Aż 18 tysięcy wyemigrowało z tego województwa za pracą - kontynuował europoseł.
- W strategii rozwoju energetycznego kraju nie ma inwestycji w Elektrownię Dolna Odra - zauważył.
Za skandaliczne uznał obniżenie dotacji na promy w Świnoujściu - z 26 do 22 mln zł. - Brakuje już 7 mln zł na remonty.
- Rząd polski nie złożył żadnego wniosku do Unii dotyczącego poprawy spławialności Odry - stwierdził.
Poseł Michał Jach dodał, że w nowym rozdaniu finansowym na utrzymanie szlaku wodnego zarezerwowano 1,8 mld zł.
- Aby Odra zyskała III klasę żeglowności (mon. 2,5 m), potrzeba 6 mld zł - zauważył.
Do 2018 r. nie ma funduszy na modernizację kolejowej Nadodrzanki.
- Kwota 1 mld zł, którą zarezerwowano, nie pokryje nawet bieżących remontów - dodał. Potrzeba 10 mld zł by uzyskać średnio prędkość transportu kolejowego 110 km/h. A to przecież strategiczne połączenie dla naszych portów.
Poseł zwraca uwagę, że linia kolejowa E59 Poznań-Szczecin ma być modernizowana tylko do Dąbia. - Projekt nie obejmuje przebudowy linii do portu z budową mostu nad Regalicą - dodaje.
Dla szczecińskiego portu i gospodarki Pomorza Zachodniego strategiczne znaczenie ma droga ekspresowa nr 3.
- Niestety, do 2018 roku rząd nie przewiduje przebudowy "trójki" powyżej Legnicy ani też odcinka "trójki" do Świnoujścia - powiedział Jach.
Poseł nawiązał też do planów budowy drogi S6.
- Skorzysta Trójmiasto, bo w ramach projektu wybuduje drugą obwodnicę - dodał. - Dla nas oprócz wspomnianej "trójki" strategiczne znaczenie ma droga nr 10, stanowiąca najbliższe połączenie z centralą Polski, Białorusią i Ukrainą.
Były senator Krzysztof Zaremba stwierdził, że zarząd połączonych remontówek dąży do likwidacji Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
- Na 6 ha gruntów nie da się prowadzić takiej działalności - stwierdził. - W naszym przekonaniu powstająca na wyspie fabryka budowana przez Bilfinger Crist Offshore, to przykrywka do likwidacji Gryfii.
Więcej w jutrzejszym wydaniu "Głosu Szczecińskiego"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?