Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PiS: niech mieszkańcy zdecydują, czy chcą rozszerzenia SPP w Szczecinie

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
- To kolejny podatek, wojna wypowiedziana kierowcom - mówią radni PiS tuż przed decyzją o podwyżkach i poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania. Chcą, aby mieszkańcy zdecydowali o strefie w referendum.

O tym, czy nowa strefa wejdzie w życie radni zdecydują na sesji we wtorek, 22 września. Do projektu mają sporo uwag. Najdalej idą radni PiS. W piątek zaproponowali przeprowadzenie referendum.

- To kolejny podatek, który będzie głęboko sięgał do kieszeni mieszkańców. To jest ewidentna wojna wypowiedziana kierowcom w Szczecinie. 77 procent szczecinian jest przeciwnych tym podwyżkom. To nie jest ten czas, to musi być poprzedzone odpowiednimi krokami - mówił radny Marcin Pawlicki.

SPRAWDŹ:

Nowa strefa obejmie kilkadziesiąt nowych ulic i prawie pięć tysięcy miejsc do parkowania. Łącznie objętych nią będzie 142 ulic, w których na kierowców będzie czekało prawie 12 tysięcy miejsc parkingowych. Obecnie jest 6853, przybędzie 4900. Pozostanie podział na dwie podstrefy A i B. W podstrefie A minimalna opłata za postój (15 minut) wyniesie 0,90 zł. Za pierwszą godzinę zapłacimy 3,60 zł (obecnie 2,80 zł), za drugą 4,30 zł, za trzecią godzinę 5,10 zł, za czwartą i każdą następną godzinę 3,60 zł. W podstrefie B minimalna opłata za postój będzie kosztować 0,70 zł. Za pierwszą godzinę zapłacimy 2,80 zł (obecnie 1,60 zł), za drugą godzinę 3,30 zł, za trzecią godzinę 3,90 zł, czwartą i każdą następną godzinę 2,80 zł.

Nie będzie już abonamentów rocznych. Będzie za to możliwość parkowanie raz dziennie przez kwadrans za darmo. Jeśli radni poprą uchwałę, SPP w nowej formie zacznie działać od 31 marca 2021 r. Razem ze strefą urzędnicy przygotowali inne zmiany w polityce parkingowej. M.in. niestrzeżone płatne parkingi pod Trasa Zamkową (110 miejsc), przy ul. Czarnieckiego (40 miejsc), Ogińskiego (25 miejsc), Szymanowskiego (50 miejsc). Na razie nie wiadomo, kiedy miałyby zacząć działać. Dowiemy się tego prawdopodobnie w poniedziałek.

Wcześniej zastrzeżenia do projektu zgłaszali m.in. Zieloni. Proponują większe obniżki sieciówek, częstsze kursy autobusów z obrzeży Szczecina, czy wprowadzenie roweru miejskiego czwartej generacji.

CZYTAJ TEŻ:

Koniec z bezpłatnym parkowaniem pod Trasą Zamkową w Szczecinie

ZOBACZ TAKŻE:

SPP w Szczecinie będzie większa, ale i droższa.

Tak ma wyglądać nowa strefa płatnego parkowania w Szczecinie...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński