Piotr Duda z Solidarnoscią w Świnoujściu. Apelowali do premier Beaty Szydło

Marek Rudnicki
Piotr Duda, szef Solidarności
Piotr Duda, szef Solidarności PRZEMYSLAW SWIDERSKI / POLSKA PRESS / DZIENNIK BALTYCKI
Zarząd wojewódzki Solidarności zebrał się dziś na posiedzeniu wyjazdowym w Świnoujściu. Przyjechał również Piotr Duda, szef związku. Po spotkaniu związkowcy wystosowali list do premier Beaty Szydło. Zwrócili się do niej oraz do posłów i senatorów "o podjęcie pilnych działań w kierunku zniwelowania narastających problemów społeczno-gospodarczych na Pomorzu Zachodnim". Konsekwencją obarczyli były rząd PO - PSL.

- Strona społeczna wielokrotnie zwracała rządzącym uwagę na potrzebę pilnego rozwiązania licznych problemów, między innymi poprzez realizację zapisów „Strategii Rozwoju Polski Zachodniej 2020”, która zakłada ożywienie gospodarcze i rozwój zachodniej części kraju - napisali w liście. - Domagaliśmy się wskazania konkretnych źródeł finansowania i ram czasowych realizacji dla wszystkich wyszczególnionych w tym projekcie inwestycji.

Wnieśli kilka postulatów do szybkiego zrealizowania. W tym rewitalizacji gospodarki morskiej, a w szczególności przemysłu stoczniowego, rewitalizacja połączeń kolejowych na trasach ze Szczecina do Poznania, Gdańska i Berlina, rozbudowy i poprawy szlaków wodnych ("przyczynią się do utrzymania konkurencyjności i rozwoju portów morskich w Szczecinie, Świnoujściu i Policach, czyli portów o strategicznym znaczeniu dla gospodarki narodowej"), zachowania podmiotowości Zakładów Chemicznych Police i Zespołu Elektrowni Dolna Odra oraz PKP Cargo i Grupy Kapitałowej ENEA, a także powrotu polskiej bandery na polskie statki i przyjęcia ustawy o pracy na morzu.

Oczywiście na pierwszym miejscu związkowcy zażądali odbudowa i rozwoju infrastruktury transportowej poprzez wzmocnienie połączeń transportowych między regionami, w tym dokończenia budowy drogi S3, a także szlaku międzynarodowych korytarzy transportowych, łączących najważniejsze ośrodki gospodarcze Europy Zachodniej i Wschodniej.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Duda, weź sie lepiej do uczciwej pracy ,nikt tu Ciebie i Twoich koleżków w Świnoujściu nie potrzebuje.Swoje mądrości wsać sobie w buty będziesz wyższy.

k
krzyzak

Duda  wypierdalaj  na Śląsk  pieprzyć tam  te swoje  głodne   kawałki, my tu żadnej ,,Solidarności,,  nie chcemy. SŁYSZYSZ  WYPIERDALAJ  I TO  SZYBKO !!!!!!!!

;-))

Co on znowu bredzi o stoczni, moze sie dowie co rydzyk zrobil z kasa zebrana na stocznie? a jesli kogos interesuje powod upadku stoczni w Szczecinie to najlepiej poczytaj forum skyscrapercity ,ponizej jeden z cytatow

 

Wystarczy poczytać Skyscraper, zwłaszcza dawny wątek o Stoczni Szczecińskiej, wszystko tam było opisane.
Generalnie potęgą i wzorem do naśladowania (jak przykład bardzo udanego przekształcenia ugodowego) była Stocznia Szczecińska SA (później część Porta Holding SA). To była stocznia prywatna, działająca wyłącznie w oparciu o rachunek ekonomiczny, bez żadnego wsparcia rządowego (a musiała konkurować ze stoczniami które takie wsparcie miały) intensywnie inwestująca (nowe pochylnie, technologie, hale, sprzęt itd) i praktycznie do końca spłacająca raty z postępowania ugodowego. Upadła w 2002 roku po sztucznie wywołanym kryzysie (wykorzystano chwilowe opóźnienia przy przechodzeniu z produkcji prostych kontenerowców na bardziej zaawansowane jednostki) sterowanym przez "towarzyszy biznesmenów" mniej lub bardziej powiązanych z SLD. Po prostu Porcie Holding zechciało się dywersyfikować przychody (bo przemysł stoczniowy już był niepewny) i wejść m.in. na rynek handlu paliw, a ten jak wiadomo nie jest dla każdego (akcja była jak z lepszego filmu - dyrektorzy jechali do Warszawy podpisać wynegocjowaną już ugodę z bankami, ale przed Warszawą ich "zwinięto" i wsadzono za kratki - oczywiście bezprawnie, co potwierdził sąd, ale to już nie miało znaczenia). W jej miejsce (samej stoczni, bo resztą majątku Porty Holding odpowiednio się "zaopiekowano" powstała państwowa (renacjonalizacja - pomysł szatana w kapitalizmie i gospodarce gdzie wszystko się prywatyzowało) Stocznia Szczecińska Nowa (na bazie spółki Mulhann z holdingu Porta). Jako spółka skarbu państwa oczywiście stała się synekurą gdzie obsadzano różnych mniej lub bardziej partyjnych znajomych królika. Oczywiście o rachunku ekonomicznym trudno było tam mówić, zarządzano jak to się zarządza spółką państwową, na inwestycje nie starczało kasy, jechano na tym co zostało po SS SA, potrzebna była pomoc finansowa żeby to trwało i zgodnie z przewidywaniami, przy pierwszym kryzysie wszystko padło. Wszystkie rządy (a akurat załapali się chyba na wszystkie opcje polityczne) ładowały tam kasę i zgodnie i niezgodnie z przepisami, w efekcie interweniowała UE i stało się to co się stało. Pozostaje pytanie na ile to co zdarzyło się w 2009 jedynie przyspieszyło to co i tak pewnie by miało miejsce. Przy czym podobny los spotkał także Stocznię Gdynia, tam też doszło do renacjonalizacji i w efekcie upadku państwowej spółki w 2009 roku.

 

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3