Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piotr Czypicki: Prezydent nie traktuje komunikacji miejskiej w Szczecinie poważnie [Rozmowa tygodnia GS24.pl, WIDEO]

Ynona Husaim-Sobecka
Szczecin stoi w korkach. Jak twierdzą urzędnicy, liczba zarejestrowanych samochodów zaczyna dorównywać licznie mieszkańców. Piotr Czypicki, szef Szczecińskiego Ruchu Miejskiego postuluje, by korzystać z komunikacji miejskiej, choć nie jest to łatwe.

Komunikacja miejska w Szczecinie nie nadąża

- Nasza komunikacja nie nadąża za rozwojem osiedli, które powstają na obrzeżach miasta, nie nadąża za potrzebami mieszkańców i przede wszystkim stoi w korkach – ocenia Piotr Czypicki, szef Szczecińskiego Ruchu Miejskiego. - Przez kilkanaście lat nie możemy doprosić się o buspasy albo pasy autobusowo-tramwajowe w miejscach, w których komunikacja miejska codziennie ma opóźnienia. Jeżeli komunikacja miejska jest zawodna, to dla mieszkańców nie jest odpowiednią alternatywą i wybierają oni samochód.

ZOBACZ TEŻ:

● Gdzie jest najmniej kolizji?● Gdzie są największe korki?● Gdzie jeździ się najszybciej?● Jak wygląda płatne parkowanie.Zobacz szczegóły odnośnie Szczecina i całej Polski >>>Po raporcie możecie się po niej poruszać przy pomocy strzałek na klawiaturze lub przycisków obok zdjęć.Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

Ranking miast przyjaznych kierowcom 2019. Jak wypadł Szczeci...

Autobusy i tramwaje muszą muszą być nie tylko punktualne, ale muszą jeździć wystarczająco często, by stać się alternatywą.

- Nie chcę się pastwić nad prezydentem, ale jak sam mówi, że nie ma czasu jeździć komunikacją miejską i dlatego wybiera samochód, to pokazuje jednoznacznie, w jakim kierunku rozwój transportu publicznego w Szczecinie zmierza – mówi Piotr Czypicki. - Skoro decydenci nie korzystają z komunikacji miejskiej i jej nie znają, to znaczy, że nie jest ona traktowana wystarczająco poważnie.

Zamiast nowych linii tramwajowych stadion i aquapark ze środków własnych

Piotr Czypicki wskazuje błędy obecnych władz miasta.

- W obecnej perspektywie unijnej dofinansowanie do komunikacji zbiorowej mogło wynieść nawet 85 proc. – przypomina. - Moglibyśmy wybudować co najmniej kilka nowych linii tramwajowych, a zamiast tego budujemy stadion i aquapark ze środków własnych. Gdybyśmy zrezygnowali tylko z jednej z tych inwestycji, moglibyśmy z pomocą Unii wybudować tramwaje na Mieszka I, 26 Kwietnia i na Warszewo, a oprócz tego uzupełnić pewne luki które są na al. Wojska Polskiego, Wielkopolskiej czy pomyśleć o II etapie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

ZOBACZ TEŻ:

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Szczecinie?

ZOBACZ TEŻ:

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Wielka modernizacja torowisk tramwajowych w Szczecinie. Ta i...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński