Piotr Czypicki: Prezydent nie traktuje komunikacji miejskiej w Szczecinie poważnie [Rozmowa tygodnia GS24.pl, WIDEO]

Ynona Husaim-Sobecka

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Szczecin stoi w korkach. Jak twierdzą urzędnicy, liczba zarejestrowanych samochodów zaczyna dorównywać licznie mieszkańców. Piotr Czypicki, szef Szczecińskiego Ruchu Miejskiego postuluje, by korzystać z komunikacji miejskiej, choć nie jest to łatwe.

Komunikacja miejska w Szczecinie nie nadąża

- Nasza komunikacja nie nadąża za rozwojem osiedli, które powstają na obrzeżach miasta, nie nadąża za potrzebami mieszkańców i przede wszystkim stoi w korkach – ocenia Piotr Czypicki, szef Szczecińskiego Ruchu Miejskiego. - Przez kilkanaście lat nie możemy doprosić się o buspasy albo pasy autobusowo-tramwajowe w miejscach, w których komunikacja miejska codziennie ma opóźnienia. Jeżeli komunikacja miejska jest zawodna, to dla mieszkańców nie jest odpowiednią alternatywą i wybierają oni samochód.

ZOBACZ TEŻ:

Ranking miast przyjaznych kierowcom 2019. Jak wypadł Szczeci...

Autobusy i tramwaje muszą muszą być nie tylko punktualne, ale muszą jeździć wystarczająco często, by stać się alternatywą.

- Nie chcę się pastwić nad prezydentem, ale jak sam mówi, że nie ma czasu jeździć komunikacją miejską i dlatego wybiera samochód, to pokazuje jednoznacznie, w jakim kierunku rozwój transportu publicznego w Szczecinie zmierza – mówi Piotr Czypicki. - Skoro decydenci nie korzystają z komunikacji miejskiej i jej nie znają, to znaczy, że nie jest ona traktowana wystarczająco poważnie.

Zamiast nowych linii tramwajowych stadion i aquapark ze środków własnych

Piotr Czypicki wskazuje błędy obecnych władz miasta.

- W obecnej perspektywie unijnej dofinansowanie do komunikacji zbiorowej mogło wynieść nawet 85 proc. – przypomina. - Moglibyśmy wybudować co najmniej kilka nowych linii tramwajowych, a zamiast tego budujemy stadion i aquapark ze środków własnych. Gdybyśmy zrezygnowali tylko z jednej z tych inwestycji, moglibyśmy z pomocą Unii wybudować tramwaje na Mieszka I, 26 Kwietnia i na Warszewo, a oprócz tego uzupełnić pewne luki które są na al. Wojska Polskiego, Wielkopolskiej czy pomyśleć o II etapie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

ZOBACZ TEŻ:

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Szczecinie?

ZOBACZ TEŻ:

Wielka modernizacja torowisk tramwajowych w Szczecinie. Ta i...

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Przecież można zbudować prywatną linię tramwajową, tak jak Bazylea w Szwajcarii robi.

G
Gość
19 lutego, 18:10, Gość:

SRM niech się schowa ze swoimi pomysłami. To nie ci sami co chcieli likwidacji roweru miejskiego? Hipokryci

I to też ci sami co im lidl w posejdonie przeszkadza. Pajace, tylko krytykować potrafią a nic sami nie tworzą

G
Gość

SRM niech się schowa ze swoimi pomysłami. To nie ci sami co chcieli likwidacji roweru miejskiego? Hipokryci

G
Gość

Pan prezydent wybrał kiboli, niestety Szczecin ma pecha do prezydentów.

m
misia

Pan Czypicki ma rację! Ogranicza się możliwość korzystania z samochodów osobowych nie dając nic w zamian i nie rozwijając komunikacji miejskiej tylko ją ograniczając. Będzie tylko gorzej.

b
blachosmród

niestety jechałam ostatnio 2 razy autobusem: 1) kierujący prowadził tak jakby woził worki z ziemniakami, masakra, 2) smród, 3) strach, jak wsiadają młode patusy i tylko szukają obiektu do przyczepienia się, 4) bluzgi, 5) głośne rozmowy przez komórkę o wczorajszym rozwolnieniu! MASAKRA!

Dodaj ogłoszenie