Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwszy tramwaj dwukierunkowy przyjechał do Szczecina. Zobacz zdjęcia - 14.12.2020

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Prezydent Szczecina/fb.com
Transport wyjechał 13 grudnia wieczorem z Poznania. 14 grudnia wczesnym rankiem wielka platforma z cennym ładunkiem była już na miejscu, a konkretnie w Zajezdni Pogodno w Szczecinie.

To pierwszy z dwóch tramwajów tego typu. Producentem jest Modertrans Poznań Sp. z o.o., a wartość kontraktu to 12 588 300 zł brutto. Wagon ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego nie potrzebuje pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.

- Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u Wykonawcy. To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji. Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe. Nowy nabytek musi być także dostosowany do szczecińskiej specyfiki - informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej - wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie.

Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.
Niewykluczone, że w Szczecinie pojawi się więcej niż tylko dwa tramwaje tego typu.
- Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa opcji zawartej w umowie - mówi Hanna Pieczyńska.

Dwa nowe tramwaje dwukierunkowe będą złożone przez pracowników spółki Tramwaje Szczecińskie pod nadzorem wykonawcy, który zobowiązany jest również do uzyskania homologacji. Gwarancja na każdy zmontowany tramwaj (w tym powłoki lakiernicze) wynosić będzie 60 miesięcy, a na konstrukcję 120 miesięcy.

Wybrane dane techniczne tramwaju częściowo niskopodłogowego, dwukierunkowego:

długość tramwaju 28 250 mm,
szerokość tramwaju 2 354 mm,
liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
udział niskiej podłogi wynosi 25%,
system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),
dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński