Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PGNiG startuje z akcją przestrzegającą przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. "Przestępcy wykazują się coraz większą pomysłowością"

Redkacja
- Naszą rolą jest ostrzegać klientów o grożących niebezpieczeństwach związanych z wyłudzaniem danych, zawieraniem niekorzystnych umów z podmiotami podszywającymi się pod PGNiG- wylicza prezes PGNiG.
- Naszą rolą jest ostrzegać klientów o grożących niebezpieczeństwach związanych z wyłudzaniem danych, zawieraniem niekorzystnych umów z podmiotami podszywającymi się pod PGNiG- wylicza prezes PGNiG. Wojciech Matusik/ Polska Press
PGNiG wystartowało z nową edycją Akcji Świadomy klient, która ma zwrócić uwagę klientów na nieuczciwe praktyki rynkowe. - Nieuczciwe praktyki konkurencyjne, nieuczciwe praktyki rynkowe są w pewnym sensie sprawą dosyć powszechną- tłumaczy w rozmowie z nami prezes PGNiG SA.

Głównym celem Akcji Świadomy Klient jest budowane świadomości klientów w zakresie nieuczciwych praktyk wykorzystywanych w sprzedaży bezpośredniej, w internecie czy poprzez angażującą emocjonalnie komunikację. Dlaczego PGNiG postanowiło edukować swoich klientów? Przedstawiciele firmy zwracają uwagę, że wiele osób bez chwili refleksji podaje swoje dane wrażliwe niezweryfikowanym podmiotom.

- PGNiG jako firma odpowiedzialna społecznie w centrum uwagi stawia bezpieczeństwo swoich klientów- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną polska Press Paweł Majewski, prezes PGNiG SA. - Nieuczciwe praktyki konkurencyjne, nieuczciwe praktyki rynkowe są w pewnym sensie sprawą dosyć powszechną- dodaje.

Jednocześnie Majewski zwraca uwagę na fakt, że w czasie pandemii zmienił się ich profil, ponieważ ludzie rzadziej wychodzą z domu, w związku z czym, część tych „oszustów” przeniosła się do internetu. - Naszą rolą jest przestrzegać klientów przed tego rodzaju praktykami, uświadamiać ich i ostrzegać o grożących niebezpieczeństwach związanych z wyłudzaniem danych, tudzież zawieraniem niekorzystnych umów z podmiotami podszywającymi się pod PGNiG- wylicza.

- Kampania wystartowała ponad 5 lat temu i wtedy kierowaliśmy ją głównie do osób starszych, które troszkę słabiej odnajdują się we współczesnej, szybko się zmieniającej rzeczywistości. Natomiast skala zjawiska skłoniła nas do tego, żeby uświadamiać także osoby młodsze- dodaje.

Kampania oprócz uświadamiania klientów ma także stanowić odpowiedź m.in. na nowelizację ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie na początku lipca tego roku, wprowadzając zakaz zawierania umów sprzedaży energii elektrycznej i gazu z odbiorcami w gospodarstwach domowych poza lokalem przedsiębiorstwa.

Jak wskazano, tzw. formuła door- to- door jest w dalszym ciągu nadużywana przez nieuczciwych sprzedawców. Nowa kampania PGNiG ma także zwrócić uwagę klientów w obszarze cyberbezpieczeństwa.

- Rzeczywistość pokazuje, że cyfrowi przestępcy wykazują się coraz większą pomysłowością. Dlatego kluczowa staje się wiedza, jak rozpoznać sytuacje w których ktoś w internecie podszywa się np. pod sprzedawcę energii- tłumaczy Henryka Mucha, Prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

W jaki sposób działają nieuczciwi sprzedawcy? Jak wyjaśnia nam psycholog Natalia Hofman, po pierwsze będą próbować sprawić, żebyśmy im zaufali. - Mogą to robić różnotorowo, np. mogą wyglądem przypominać osoby związane z daną firmą- mogą posiadać plakietkę z podobnym logo, mogą być ubrani w taki sposób, że będziemy wierzyć, że są godni zaufania. Poza tym będą próbowali wzbudzić w nas sympatię- poprzez prawienie komplementów. Osoby te będą także wywierać na nas presję czasu- będą mówić, że już dzisiaj trzeba podjąć decyzję, bp np. jutro już umowa będzie nieaktualna, argumenty mogą być bardzo różne- wylicza ekspertka.

- Nieuczciwi sprzedawcy będą także bazować na społecznym dowodzie słuszności, mówiąc np. że „wszyscy sąsiedzi już taką decyzję podjęli”. Ta regułą mówi o tym, że często podejmujemy decyzje takie, jakie podejmuje większość. Nieuczciwi sprzedawcy mogą także bazować na sfałszowanych statystykach, mówiące np. o tym ,że ich usługa jest lepsza od innych. Wart doczytać, warto dowiedzieć się czy są one prawdziwe, osoba, która nas odwiedziła- na jakiej podstawie to zrobiła, skąd ma nasze dane- mówi Hofman.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: PGNiG startuje z akcją przestrzegającą przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. "Przestępcy wykazują się coraz większą pomysłowością" - Portal i.pl

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński