Peugeot 3008: Krzyżówka nie tylko na wertepy

Sebastian Hinc
Peugeot 3008
Peugeot 3008 Peugeot
Uważajcie, tu pod trawą są doły. Trzeba zwolnić - ostrzegł Tomasz Kuchar, znany rajdowy kierowca, który na lotnisku w Ułężu wytyczył specjalną trasę mającą polskim dziennikarzom uświadomić mocne strony nowego na naszym rynku Peugeota.

Przedstawiciel "Głosu" też tam wypróbował model 3008.

Już na pierwszy rzut oka nowy Peugeot ma cechy auta terenowego. Jest wysoko zawieszony, ma duże koła i wzmocnione zderzaki. Wygląda niczym modny SUV. Jednak nim nie jest. Nie ma napędu 4X4 (w przyszłości będzie miał). Nie szkodzi, ma za to nowatorski system Grip Control, czyli rozbudowane ESP (kontrola trakcji), które pomaga kierowcy pokonać śnieg, lód, pasek czy błoto (można wybrać program). Z tą nowinką 3008 radzi sobie w terenie niczym czteronapędowce.

Od asfaltu po bezdroża

Dziennikarze mogli się o tym przekonać podczas majowych prób na lotnisku. Na przygotowanej trasie był asfaltowy pas startowy, odcinki po trawiastym polu oraz przejazd przez leśne bezdroża, potem powrót na lądowisko helikopterów i slalom na pasie. Warunki trudne, ale mający napęd tylko na przód Peugeot sobie radził. Żadnych stuków zawieszenia podczas jazdy po wertepach, nadmiernego kładzenia się na boki podczas szybkiego pokonywania slalomu. Słowem, wyszła dobra krzyżówka (producenci aut mówią na to crossover, czyli auto będące skrzyżowaniem cech pojazdów z różnych segmentów rynku).

SUV, hatchback i van

Jak już napisaliśmy nowy Peugeot wygląda jak SUV. Nawet bagażnik otwiera się na wzór aut terenowych. Można część podnieść, a część dolną opuścić i przedłużyć w ten sposób podłogę. Powstaje wtedy siedzisko dla dwóch osób.

Nadwozie jest pięciodrzwiowe, tak jak w zwykłym hatchbacku, np. Peugeocie 308. Właśnie na jego płycie podłogowej zbudowano większy (dłuższy, szerszy i wyższy model).

We wnętrzu wyraźnie widać, że do czynienia mamy z minivanem. Sama pozycja kierowcy na to wskazuje. Siedzi się wysoko (dobrze widać we wszystkich kierunkach). Z Peugeotów tylko największy model - 807 pozwala kierowcy na zajęcie wyższej pozycji.

Na brak przestrzeni w 3008 nikt nie będzie narzekał, nawet wysocy się zmieszczą z tyłu. Bagażnik też jest spory - 512 litrów.

Kierowca doceni, że kokpit jest zrobiony na wzór rozwiązań z lotnictwa. Wszystkie urządzenia go otaczają, a wyświetlacz systemu Grip Control jest tak ustawiony, że widzi go tylko prowadzący samochód.

Sprawdzone silniki

3008 oferowany jest z silnikami benzynowymi (1.6 120 KM i 150 KM) pochodzącymi od BMW i pracjącymi już w innych Peugeotach oraz dieslami 1.6 110 KM i 2.0 150 KM (jesienią dojdzie nowa jednostka wysokoprężna o mocy 163 KM).

Ceny zaczynają się od niemal 70 tys. zł, a cennik kończy na prawie 100 tys. zł. Już w standardzie auto jest bardzo dobrze wyposażone (komplet poduszek powietrznych, ABS, ESP, klimatyzacja, radio z CD, itd.).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie