Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pendolino w Szczecinie zobaczymy najszybciej dopiero za 10 lat

ar
Najszybszy, najnowszy i jeden z najdroższych pociągów PKP Intercity dojedzie na Pomorze Środkowe, do Kołobrzegu. Na razie nie ma szans byśmy w najbliższym czasie mogli pojechać pendolino ze Szczecina.

Taką informację podał portal kurierkolejowy.eu, powołując się przy tym na rozmowę z Jackiem Leonkiewiczem, prezesem PKP Intercity. Kursowanie pociągów zapisano już w rocznym rozkładzie jazdy. PKP Intercity wciąż czeka jednak na decyzję Komisji Europejskiej w tej sprawie. Z tego też względu nie udało się tych zmian wprowadzić 13 grudnia.

Pendolino z Krakowa przez Warszawę, Gdynię, Słupsk i Koszalin do Kołobrzegu miałby kursować od 13 marca. Odjazd z Krakowa zaplanowano na godz. 13:40. W stolicy skład zatrzyma się o godz. 16:20, w Słupsku o godz. 20:55, w Koszalinie o 21:35, a w Kołobrzegu o 22:15.

W trasę powrotną ekspres wyruszy dzień później o godz. 5:47. Pendolino zatrzyma się też w Lęborku (7:39). Do stolicy z Koszalina skład dotrze po 5 godz. i 15 min. W Krakowie będzie kwadrans po drugiej.

Pendolino u nas? Na lata możemy zapomnieć

Spytaliśmy kolej, czy są szanse, żeby relację Szczecin - Warszawa obsługiwał EIC Premium? Niestety, zaczekamy przynajmniej dziesięć lat.

Coraz częściej mówi się o tym, że siatka połączeń z wykorzystaniem Pendolino rozszerzy się i pociągi dojadą nie tylko do Gliwic i Bielska-Białej, ale także do Rzeszowa, Kołobrzegu i Jeleniej Góry. A Szczecin? Okazuje się, że przekierowanie superpociągów nie jest proste. Musimy na to zaczekać przynajmniej dziesięć lat.

- Składy Pendolino są współfinansowane ze źródeł Unii Europejskiej. Oznacza to, że tworząc projekt przewoźnik wpisuje trasy, po których pociągi będą jeździły przez wymagany okres. Dla pociągów EIP przywiązanie projektu do tras zostało określone na 10 lat - mówi Beata Czemerajda z PKP Intercity.

- Po tym czasie pociągi będą mogły ewentualnie zostać skierowane na nowe/dodatkowe trasy. Kręgosłup projektu na wspomniane 10 lat został określony na trasy Trójmiasto-Warszawa-Kraków/Katowice oraz Warszawa-Wrocław. UE zgodziła się na rozszerzenie wspomnianego założenia o tzw. końcówki i dlatego od grudnia jeździmy także do Rzeszowa (końcówka trasy do Krakowa), Gliwic i Bielska Białej (końcówki trasy do Katowic). Teraz czekamy na decyzję UE ws. końcówek do Kołobrzegu (końcówka Trójmiasta) i Jeleniej Góry (końcówka kierunku Wrocław).

Polecamy na gs24.pl:

W Świnoujściu wybuchł stragan z fajewerkami

Wybuch w Świnoujściu. Eksplodował stragan z fajerwerkami

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński