Chodzi o projekt Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego wybranego przez mieszkańców w 2014 roku. Zakładał on stworzenie dwudziestu pasów rowerowych na ulicach miasta, głównie śródmieścia.
Pomysł zgłoszony wówczas przez Wandę Nowotarską (to dziś pełnomocniczka marszałka województwa ds. infrastruktury rowerowej, koordynuje m.in. prace przy powstawaniu sieci szlaków rowerowych na Pomorzu Zachodnim) poparło 3868 osób, co było drugim wynikiem w SBO 2015 (głosowano w 2014 roku).
Od momentu głosowania, do wprowadzenia pierwszych zmian mijały długie miesiące. Jako pierwsze powstały pasy na ul. Sikorskiego i Wilczej. Realizacja „Rowerowej Rewolucji" ciągnęła się głównie z powodu przedłużających się ustaleń związanych z organizacją ruchu. Nie wszystkie propozycje Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska zyskiwały akceptację np. policji czy ZDiTM.
ARTYKUŁ Z 2015 ROKU:
Później malowano pasy m.in.
- na Słowackiego,
- Zaleskiego,
- Gontyny,
- Witkiewicza,
- Pułaskiego,
- Dworcowej,
- Potulickiej,
- 3 Maja,
- Niedziałkowskiego
- oraz Śmiałego.
W połowie lipca wyznaczono pasy dla jednośladów na ulicy Dubois. Są one po obu stronach na odcinku od Parkowej do Łaby. Na skrzyżowaniu z Parkową pas jest wyraźnie zaznaczony na czerwono.
POLECAMY TAKŻE:
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?