Pasażerowie chcą wydłużenia linii autobusowej 87

Mariusz Parkitny mariusz.parkitny@mediaregionalne.pl
Po pięciu miesiącach funkcjonowania linii 87, coraz częściej słychać głosy domagające się wydłużenia linii do pl. Rodła.
Po pięciu miesiącach funkcjonowania linii 87, coraz częściej słychać głosy domagające się wydłużenia linii do pl. Rodła. Fot. Andrzej Szkocki
Udostępnij:
Autobus linii 87 mógłby kursować do centrum miasta jak chcieliby pasażerowie. Ale nie będzie. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego twierdzi, że na wydłużenie linii nie ma na razie pieniędzy.

- Z uwagi na ograniczone środki finansowe obecnie nie planujemy wydłużenia linii nr 87 - mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska z ZDiTM w Szczecinie.

Sprawa jest ważna, bo dotyczy tysięcy mieszkańców dzielnicy Warszewo. Autobus kursuje na trasie Podbórz - Kołłątaja i z powrotem. Linia została uruchomiona na początku września. Po pięciu miesiącach funkcjonowania widać, że lepszym rozwiązaniem byłoby wydłużenie linii do pl. Rodła. Zwracają na to uwagę pasażerowie.

- Pl. Rodła to centralny węzeł komunikacyjny. Stąd odjeżdżają autobusy w kierunku Polic, tramwaj w kierunku Głębokiego, czy na Krzekowo - mówi Józef Czapliński, pasażer "87".
Podobnie uważa Marta Wasik, mama 11-letniej Kasi.

- Codziennie wożę małą do szkoły w centrum miasta. Córka dobrze się uczy, więc wybraliśmy gimnazjum poza rejonem. Nie mamy samochodu. Jadąc autobusem musimy się przesiadać na Kołlątaja. To utrudnienie, bo na tramwaj musimy czekać kilka minut, a nie zawsze przyjeżdża punktualnie. Gdyby zatrzymywał się choćby na ulicy Niepodległości, to byłoby dla wielu osób duże ułatwienie - tłumaczy.

Plany wydłużenia linii 87 były już wcześniej. Walczyły o to rady osiedla Osów i Warszewo. Ale w ubiegłym roku zdecydowano, że kurs będzie się kończył na pętli przy ul. Kołłątaja. ZDiTM nie wyklucza, że do pomysłu będzie można wrócić. Ale, gdy znajdą się na to pieniądze. W budżecie na 2010r. pozycji "wydłużenie linii 87" nie ma.

Do tematu wrócimy.

Bądź na bieżąco - zasubskrybuj news'y ze Szczecina

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gg
Po pierwsze po co wydawano pieniądze na dużą dwustanowiskową pętlę przy ulicy Podbórzańskiej, dla jednego autobusu ??
Po drugie przypomnijmy władzom gdzie mieści się rejonowe gimnazjum dla młodzieży z okolic Pobórzańskiej i zastanówmy się jak dzieci mają tam dojeżdżać, a może gmina zorganizuje gimbusa, albo pokryje koszt transportu.
Z Arkońskiego kursuje pośpieszny B do centrum i na prawobrzeże. Dzieci mogą dojechać do szkół bez przesiadek.
v
valus
:-)) Wszystkie linie ktore koncza sie na Kollataja trzeba wydluzyc do pl.Rodla... co maja powiedziec mieszkancy Osowa czy os. Arkonskiego? Linia 78 i 51 tez konczy sie na Kollataja. Zawsze trzeba bylo sie przesiadac.
g
grubaświnia
może jeszcze metra zażądają w dupach im się przewraca
m
mike
Prezydent Chochulski obiecywał uruchomienie linii 87 do pl. Rodła od września ubiegłego roku. Dokładnie to pamiętam, pewnie jak inni mieszkańcy Warszewa i Niebuszewa. Dziękujemy ww. za dotrzymanie słowa.
m
mms
Bez przesady, im mniej autobusów w centrum miasta tym lepiej. W ścisłym centrum powinny jeżdzić tylko tramwaje. Z Kołłątaja do centrum kursują aż 3 linie, mało tego można tam sie pzresiąść także na kilka linia autobusowych, które jadą np w strone Pomorzan przez Pogodno, czy linie pośpieszne.
Dodaj ogłoszenie