Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Parkuj&Jedź w Szczecinie, czyli z samochodu do komunikacji? Radni przyjrzą się sprawie

Marek Jaszczyński. marek.jaszczyń[email protected]
Parking byłby przeznaczony dla osób, które dojeżdżają z przedmieść i korzystają z komunikacji miejskiej. Kierow
Parking byłby przeznaczony dla osób, które dojeżdżają z przedmieść i korzystają z komunikacji miejskiej. Kierow Archiwum
Miłośnicy komunikacji dostali szansę wystąpienia przed radnymi. Chcą przedstawić plan lokalizacji pierwszego w Szczecinie parkingu typu Parkuj&Jedź. Mógłby powstać w rejonie przyszłej pętli Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Chodzi o parking przeznaczony dla osób, które dojeżdżają z przedmieść i korzystają z komunikacji miejskiej. Kierowcy pozostawiają swoje pojazdy w wyznaczonych miejscach, przesiadają się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuują drogę do centrum miasta.

- Obecnym problemem, z którym borykają się miasta jest wyludniania się ich centrów, a co za tym idzie niekontrolowany rozwój komunikacji indywidualnej - mówi Mariusz Adam Tarka, inicjator akcji. - Przez wyżej wymienione zjawisko spada liczba podróżujących komunikacją miejską w Szczecinie.

Budowa parkingu miałaby na celu poprawę usług przewozowych komunikacją zbiorową na terenie Szczecina. Parking na czterysta miejsc mógłby powstać przy przyszłej pętli tramwajowej "Turkusowa".

Kolejny parking można byłoby utworzyć w rejonie pętli w Podjuchach.

- Z tego parkingu mogliby korzystać mieszkańcy dzielnic: Klucz, Żydowce, Podjuchy oraz mieszkańcy gminy Gryfino, którzy posiadają stałe zatrudnienie w Szczecinie. Parking dwupoziomowy mógłby pomieścić do 360 aut - przekonuje Tarka.

Inne lokalizacje pod parkingi typu Parkuj&Jedź to okolice Carrefoura na osiedlu Słonecznym, przy Basenie Górniczym, przy ul. Cukrowej niedaleko Ronda Uniwersyteckiego, ul. Ku Słońcu (okolice C.H. Ster), ul. Modrej w rejonie skrzyżowania z ulicą Żyzną, al.

Wojska Polskiego, w rejonie przystanku "Spacerowa".

- Po wybudowaniu tych parkingów liczba miejsc na nich wyniesie 2730 - wylicza Tarka. - Budowa dwupoziomowego parkingu to koszt od 800 tys. złotych do 1,4 mln zł, co jest dobrą i tanią inwestycją dla miasta.

W jaki sposób miałyby działać parkingi? Mogłyby z nich korzystać za pół ceny osoby, które posiadają długookresowy bilet sieciowy (np. miesięczny, kwartalny, semestralny) lub dokument uprawniający do darmowego poruszania się komunikacją miejską. Osoby, które musiałyby dopiero kupić bilet musiałyby skorzystać z pełnej opłaty. Wówczas kierowca po opłaceniu miejsca postojowego dostaje bilet na tramwaj, czy autobus.

Koncepcję lokalizacji parkingów przedstawił także Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. W związku z budową SST jest brana pod uwagę budowa w rejonie przystanku "Lotnisko" przy ul. Eskadrowej, na nitce wjazdowej do miasta. Dwa parkingi dla cyklistów, którzy mogliby zostawić swoje pojazdy mogłyby powstać w rejonie pętli "Turkusowa" i przy ul. Batalionów Chłopskich. d

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński