Parkingowce i SPP w Szczecinie. Gdzie, kiedy i za ile? Pytamy kandydatów! [ZDJĘCIA]
Piotr Czypicki, Szczeciński Ruch Miejski
Każde dodatkowe miejsca parkingowe generują potrzebę stworzenia kolejnych, a także zwiększają ruch pojazdów w danym obszarze. Budowanie parkingowców w centrum celem zwiększenia ogólnej liczby miejsc parkingowych to droga donikąd, a w nowocześnie planowanych miastach na całym świecie już dawno tak się nie robi. Ważne w tym kontekście są także koszty, bowiem jedno miejsce w parkingowcu to kilkadziesiąt do nawet stu-dwustu tysięcy złotych (w przypadku parkingów podziemnych). A
środków lokowanych w taki sposób zabraknie na przykład na uzupełnienie luki w komunikacji tramwajowej i / lub autobusowej.
Jestem natomiast zwolennikiem budowy parkingów typu P&R na obrzeżach miasta, w miejscach o dobrych połączeniach komunikacją miejską z centrum. Parkowanie w takim miejscu powinno odbywać się za darmo, ulgi w przejazdach komunikacją miejską, wynikające z pozostawienia auta na parkingu, uważam jednak za tani i niepotrzebny populizm.