Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Parking Park&Ride w Dąbiu prawie gotowy [zdjęcia]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Monitoring wizyjny parkingu i integracja monitoringu z Systemem Zarządzania Ruchem, a także system zliczania pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających to mają być atuty  parkingu.
Monitoring wizyjny parkingu i integracja monitoringu z Systemem Zarządzania Ruchem, a także system zliczania pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających to mają być atuty parkingu. Sebastian Wołosz
Budowa zgodnie z planem ma zakończyć się do listopada 2016 roku. Trwają ostatnie prace. Zastrzeżenia budzi lokalizacja, ale urzędnicy przekonują, że posłuży nie tylko przyjezdnym.

Prace były realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Eurovia Polska finiszuje z budową pierwszego w mieście parkingu typu „Parkuj&Jedź”, który ma zachęcić do pozostawienia pojazdu przy lotnisku w Dąbiu i jednoczesnej przesiadki na tramwaj. Powstał m.in. oświetlony parking na ponad 400 miejsc, wyposażony w system zliczania pojazdów oraz monitoring. Prace objęły także elementy małej architektury. Parking zlokalizowany jest obok przystanku „Lotnisko”. Koszt prac to 7 287 405,14 zł. - Nic nie wskazuje, żeby było opóźnienie w inwestycji. Większość prac budowlanych została ukończona (prace postępują zgodnie z założonym harmonogramem). Gotowa jest nawierzchnia bitumiczna, infrastruktura sanitarna i teletechniczna, oznakowanie poziomie - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Lokalizacja parkingu jest mocno dyskusyjna. Plac przyda się w czasie dużych imprez masowych, gdy do Szczecina zjadą goście z Polski. Czy podobny parking nie powinien powstać na przykład przy Basenie Górniczym, czy przy ulicy Energetyków, czyli tuż przed wjazdem do centrum? Według ZDiTM przy lokalizacji parkingu najważniejszy jest łatwy dojazd z trasy wjazdowej do miasta oraz bezpośredni dostęp do transportu publicznego. Parking w zamierzeniu urzędników - ma być dobrym miejscem przesiadkowym na transport publiczny nie tylko dla przyjezdnych spoza Szczecina, ale również dla mieszkańców Wielgowa, Zdunowa, Płoni czy Jezierzyc.

Największą zaletą parkingu jest to, że postój na jego terenie będzie bezpłatny. Dla przykładu, na parkingach P&R w Warszawie z opłaty postojowej są zwolnione osoby, które w chwili wyjazdu z parkingu przedstawią ważny bilet na komunikację miejską, co najmniej dobowy.

Czy lokalizacja parkingu jest trafiona? Wskaż, gdzie powinny powstać P&R? Zapraszamy do dyskusji na naszym forum: www.gs24.pl/forum

Zobacz też: Co szczecinianie sądzą o rowerze miejskim?

Polecamy na gs24.pl:

Posejdon zamieni się w wielkie nowe centrum [zdjęcia]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński