Pamiętacie kontrowersyjny lodołamacz Puma? Statek już został zwodowany

red
Pod koniec sierpnia minister żeglugi i politycy PiS odebrali lodołamacz "Puma". Wybudowała go Morska Stocznia Remontowa Gryfia przy współpracy ze Stocznią Szczecińską. Wynikła wtedy kontrowersja jakoby kadłub był sklejony taśmą.

Z udziałem ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka i innych polityków PiS odebrano kadłub lodołamacza budowanego w MSR Gryfia. Tym samym, w trakcie trwania kampanii wyborczej, minister Gróbarczyk - jedynka PiS do Sejmu - mógł pochwalić się obiecywaną odbudową przemysłu stoczniowego w Szczecinie.

Jak się okazało, kadłub lodołamacza o nazwie „Puma” miał być sklejony taśmą i pomalowany, aby nie było widać niedociągnięć.

ZOBACZ TEŻ:

Dlaczego lodołamacz "Puma" jest kontrowersyjny? [ZDJĘCIA]

– To był zrobiony czysty pokaz dla pana Gróbarczyka do jego kampanii parlamentarnej – ocenił wtedy Rafał Zahorski, pełnomocnik marszałka województwa zachodniopomorskiego ds. gospodarki morskiej.

W oświadczeniu z Zarządu MSR "Gryfia" dowiedzieliśmy się, że "taśma zabezpieczająca stosowana jest powszechnie we wszystkich stoczniach na całym świecie".

Kilka dni temu lodołamacz "Puma" stanął na wodzie. Jak czytamy na stronie Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku "Obecnie potwierdzane jest, przez inspektorów stoczniowych oraz Towarzystwa Klasyfikacyjnego (PRS), osiągnięcie parametrów zakładanych w projekcie technicznym."

Lodołamacz w Szczecinie klejony taśmą? "Pokaz na potrzeby kampanii"

- Budowa zakontraktowanych statków przebiega zgodnie z harmonogramem – powiedziała Aleksandra Bodnar, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. - Nowe lodołamacze będą statkami wielozadaniowymi,
co pozwoli obniżyć koszty ich eksploatacji. Obok lodołamania, mają być one przeznaczone do zwalczania pożarów, ratownictwa wodnego, holowania czy prac badawczych.

W pierwszej fazie przedsięwzięcia budowane i wyposażone są lodołamacze: czołowy oraz liniowy. Obie jednostki prototypowe, po przeprowadzeniu pełnego programu prób eksploatacyjnych na rzece (pod nadzorem PRS), zostaną przekazane Wodom Polskim. Wyniki testów eksploatacyjnych zostaną wykorzystane przy budowie kolejnych dwóch lodołamaczy liniowych.

Budżet całego projektu to 74 mln. zł. Termin jego zakończenia całego projektu to 2021 roku.

Oto kadłub pierwszego z czterech zamówionych w Szczecinie lo...

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stoczniowiec

Rzecz w tym że na statku nie należy

ukrywać nie skończonych robót

Bo to że coś nie jest jeszcze skończone wcale nie znaczy że ktoś zrobił to celowo.

G
Gość

W sierpniu była potwierdzona gotowość do wodowania, więc może się redaktor dopytać dlaczego pół roku zajęło Gryfii zwodowanie tego kadłuba. A tak poza tym Puma ma być oddana 30 marca a w tym stanie i tempie pracy to jeszcze im to zajmie z rok czasu skończenie tej budowy.

G
Gość

Duze slowo - lodolamcz. Gdzie on bedzie te lody lmal? Na Glebokim?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3