Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pacjent ma prawo

Anna Miszczyk, 1 kwietnia 2006 r.
W placówkach przyjaznych pacjentom powinny się znaleźć tablice z aktualnymi informacjami o badaniach - uważa NFZ i obiecuje, że na bieżąco będzie dostarczał takie informacje.

- Wystarczy tylko, że w przychodni, szpitalu czy aptece zostanie udostępniona tablica, na której będzie można wieszać informacje z naszej strony internetowej - mówi Małgorzata Koszur, rzecznik prasowy Zachodniopomorskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. - Pomysł jest prosty i niekosztowny. Liczymy, że znajdą się placówki, które będą tym zainteresowane.

Chodzi o to, by pacjenci z poczekalni w przychodni mogli przeczytać np. że mogą się zgłosić na bezpłatne badania profilaktyczne. Na tablicy znalazłyby się adresy placówek, które je przeprowadzają. Pacjent powinien też na niej znaleźć informację, kto zastępuje nieobecnego lekarza. Dziś często nie wie nawet, kto go leczy, bo w placówkach nie wywiesza się tabliczek z nazwiskami personelu medycznego.

Przychodnie czy szpitale zainteresowane pomysłem NFZ mogą dostać planszę z napisem "Placówka Przyjazna Pacjentom"- do powieszenia na udostępnionej tablicy. Wystarczy zgłosić to do funduszu.

Marek Makowski, szef ZO NFZ nie wyklucza ogłoszenia konkursu na placówkę najbardziej przyjazną pacjentom.

Pacjenci mogą też uzyskiwać informacje o swoich prawach, placówkach leczniczych czy programach profilaktycznych pod nr tel.0914645045. Informacje są udzielane przez całą dobę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński