To właśnie w tym momencie, kiedy maszyna pokonywać będzie ostatnie 30 metrów i znajdzie się w komorze odbiorczej, chce być obecny na wyspie Wolin prezydent Rzeczypospolitej Andrzej Duda. Głowa Państwa pojawi się na budowie wczesnym popołudniem. Wraz z nim do Świnoujścia przyjedzie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. To nie jest przypadkowe towarzystwo, bo właśnie Adamczyk podczas czerwcowej wizyty stwierdził, iż to prezydent Duda jest gwarantem realizacji wielu inwestycji – w tym także tunelu pod Świną. My z kolei zapraszamy do jutrzejszego wydania „Głosu” gdzie przeczytać będzie można obszerny wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Tunel pod Świną. Co się dzieje na terenie budowy? Wyspiarka nadal wierci, trwają prace na wyspach
Tunel pod Świną. Co się dzieje na terenie budowy? Wyspiarka ...
To nie tylko transport
To inwestycja ważna nie tylko dla Świnoujścia, ale dla całej Polski. – Silne Pomorze Zachodnie to polska racja stanu, ta inwestycja ma ogromne znaczenie na wielu płaszczyznach między innymi gospodarczej i kulturowej – mówił podczas inauguracji pracy „Wyspiarki” wiosną tego roku prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński. Obaj ze św. pamięci prezydentem Lechem Kaczyńskim często podkreślali, że Polska w Świnoujściu czy Szczecinie zaczyna się, a nie kończy. Powstanie stałego połączenia wysp Wolin i Uznam to także realizacja marzenia zmarłego cztery lata temu byłego prezydenta Świnoujścia Stanisława Możejki.
Techniczne cacuszko
Koniec drążenia 1448 metrowego tunelu oznacza finał najbardziej spektakularnej części budowy przeprawy. W najgłębszym miejscu tunel będzie biegł 24 metry pod lustrem wody, a że Świna ma tam 14 metrów głębokości samochody pojadą 10 metrów pod jej dnem. 6280 sztuk
segmentów obudowy. Produkcja tych wykonywanych na miejscu segmentów była niezwykle precyzyjna. Szerokość jednego segmentu nie może różnić się od drugiego o więcej niż 0,5 milimetra, w grubości o 1,5 mm, a długości o 1 mm. To już za budowniczymi.
ZOBACZ TEŻ:
Samochodem jeszcze nie teraz
Teraz przyjdzie czas na infrastrukturę około tunelową, drogi dojazdowe, prace wykończeniowe. One już również są wykonywane, ale teraz będą mogły zostać zintensyfikowane. Zakończenie prac jest przewidziane na ostatni kwartał przyszłego roku, a to oznacza, że najdłuższą podwodną przeprawą w Polsce pojedziemy za nieco ponad rok. Koszt inwestycji wyniesie 912 milionów złotych. Z tej kwoty 775 milionów to dofinansowanie unijne, a resztę dokłada miasto.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Budowa tunelu w Świnoujściu. 200 metrów do celu i czeka betonowa „kołyska”. Zobacz zdjęcia!
Budowa tunelu w Świnoujściu. 200 metrów do celu i czeka beto...
Bądź na bieżąco i obserwuj:
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?