- Nastawnia SPA została zbudowana w 1950 roku. Uczestniczy w prowadzeniu ruchu pociągu między Szczecinem Podjuchami, posterunkiem odgałęźnym Regalica oraz Szczecinem Port Centralny SPB. Obsługuje również rejon manewrowy SPA i współpracuje z innymi rejonami manewrowymi stacji: SPM, SPB oraz SPC - mówi Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nastawnia będzie zburzona. Po zakończeniu inwestycji poprawy kolejowego dostępu do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu, wprowadzony zostanie komputerowy system sterowania ruchem pociągów. Powstanie nowa nastawnia centralna, z której będzie obsługiwana cała stacja Szczecin Port Centralny.
- Przed modernizacją stację obsługiwało 11 nastawni: 3 dysponujące (w tym nastawnia SPA) oraz 8 wykonawczych. Wobec usprawnienia systemu sterowania ruchem w obrębie stacji, przestaną one istnieć - wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski.
Projekt „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” warty jest ok. 1,5 mld zł (netto), przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 500 mln zł.
ZOBACZ TEŻ:
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?