Łącznie powstało ponad 300 samochodów pilotażowych. Produkcja seryjna będzie stopniowo zwiększana, tak aby do końca roku osiągnąć poziom 25 samochodów na godzinę.
Nowa Astra w wersji hatchback (5-drzwiowa) produkowana jest na jednej linii produkcyjnej z pozostałymi modelami - Astrą III sedan oraz Zafirą. W ramach przygotowań do produkcji tego nowego samochodu kompaktowego, wydział tłoczni został rozbudowany o ok. 4000 m2. Zainstalowano nową linię pras oraz kompaktową prasę wielostopniową - obydwie całkowicie zautomatyzowane.
Ze względu na zaawansowaną strukturę karoserii rozbudowana została linia produkcyjna wydziału spawalni. Powstała oddzielna, w pełni zrobotyzowana, część linii głównej dla nowego modelu. Łącznie w spawalni zostało zamontowanych 90 nowych robotów, a sam wydział rozbudowano o ok. 6000 m2.
W lakierni powstała nowa stacja 6 robotów do uszczelnień karoserii oraz został wydłużony piec zabezpieczenia antykorozyjnego, tzw. kataforezy. Z kolei w wydziale montażu głównego wprowadzono nowe rozwiązania z zakresu elektroniki stosowanej, związane z wyższy stopień informatyzacji nowej Astry. Zmiany te wynikały ze zwiększonych wymagań technicznych i jakościowych nowego modelu.
Nowy Opel Astra miał swoją premierę podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Jest to obecnie najbardziej zaawansowany technicznie samochód seryjny produkowany w Polsce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?