Opel Insignia zdobywa rynek

(WF)
Opel Insignia w całej okazałości
Opel Insignia w całej okazałości Opel
Najnowszy model Opla - Insignia - uplasował się na pierwszym miejscu w europejskim segmencie limuzyn klasy średniej. Także w Polsce, w tym i w naszym regionie, sprzedaż tego auta rośnie.

Zainteresowanie Insignią jest tak duże, że fabryka Opla w niemieckim Russelsheim musiała zwiększyć produkcję. Na rynku niemieckim w segmencie limuzyn klasy średniej marka Opel w pierwszym kwartale br. zwiększyła sprzedaż aż o 82 procent w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Przedstawiciele Opal podkreślają, że nabywcom Insigni najwyraźniej przypadły do gustu nowoczesne rozwiązania technologiczne w tym aucie. Około 56 proc. kupujących zamawia wersję z adaptacyjnymi światłami przednimi, 80 procent decyduje się na zestaw nawigacji DVD z kolorowym wyświetlaczem, a 35 procent wybiera układ aktywnego zawieszenia FlexRide. Do tej pory zdecydowanie najpopularniejszą wersją silnikową w sprzedaży Opla Insigni jest 160-konny CDTI o pojemności 160 KM, który wybiera go statystycznie co trzeci klient.
Nowy model Opla ma też dobra passę w Polsce. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców do tej pory w naszym kraju zarejestrowano niemal 800 egzemplarzy Insigni. Jak nas poinformował Grzegorz Łojko z salonu Opla Dowbusz w Koszalinie, model Insignia wywołuje spore emocje wśród klientów. Podoba się zarówno nowatorska stylistyka auta (dotąd nieznana w marce Opel) oraz nowoczesne rozwiązanie techniczne.
- Większość nabywców zamawia Insignię z bardzo bogatym wyposażeniem, a dopiero potem pyta o cenę. Sporo osób wybiera też wersję z napędem 4x4 - powiedział Grzegorz Łojko. Pod względem popularności wersji nadwoziowych, to najbardziej podoba się pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi.
Opel Insignia to zdobywca tytułu "Car of the Year 2009". Auto występuje w siedmiu wersjach silnikowych: czterech benzynowych i trzech wysokoprężnych. Wśród motorów benzynowych trzy to jednostki czterocylindrowe: 1.6 (115 KM), 1.8 (140 KM) i 2.0 Turbo (220 KM). Topowym silnikiem jest sześciocylindrowa, widlasta jednostka o pojemności 2,8 litra i mocy 260 KM.
Jeśli chodzi o wersje wysokoprężne to wszystkie mają pod maską 2-litrowy turbodiesel. W zależności od wersji motor ten może mieć moc 110, 130 lub 160 KM.
Wszystkie silniki mogą być konfigurowane sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciostopniowym automatem.

Podstawową wersją wyposażeniową jest Essentia. W tej odmianie auto jest wyposażone m.in. w: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz dwie kurtyny powietrzne, systemy ABS i ESP, system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnej kanapie, manualną klimatyzację, system audio CD, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hondik
Przyglądam się sąsiadowi co se kupił Insignie. Przyznaję ,ze to ładne cacko. Ale tylko ładne. W opisach tych aut jest mnóstwo nieprawdy. Wiele wersji tego cuda wciąż tylko jest opisywanych na internecie ale jeszce nie do kupienia.Swiatła śledzące znaki ? Bedą osiągalne za rok moze za dwa.
Przyglądałem się fabrycznej nawigacji-- za taką kasę taki szajs ? Ładniejsze obrazki ogladam na marketowych systemach nawigacyjnych . Spróbuj znależc w nawigacji jakieś miasto mniejsze od powiatu . Nie ma ! Bardzo uboga i przestarzała baza danych . A z autem tylko mapa Polska , Słowacja i Węgry. Inne mapki za 1800 zł dodatkowo . Aby ubezpieczyć to autko potrzebny jest alarm. Fabryczny alarm do insigni to pomyłka jego konstruktorów. Często głupieje. Potrafi właczyć się sam w czasie jazdy lub zablokować auto bez żadnej przyczyny na pilnowanym parkingu.
Szczęśliwie daje się rozbrajać pilotem od starej Audicy.
z
znawca
..."Opla Insigni jest 160-konny CDTI o pojemności 160 KM..." - pomyłka czy idioci ?
Dodaj ogłoszenie