- Od 9 lipca (ponownego włączenia - przyp. redakcja) sygnalizacja częściowo poprawiła płynność wlotu z ul. Mącznej oczywiście co jest zrozumiałe kosztem zmniejszenia przepustowości na relacjach dotychczas głównych czyli ul. Walecznej i ul. Pszennej.
Należy podkreślić, iż w miarę natężenia ruchu zmienne były czasy wyświetlania poszczególnych świateł, jednakże w godzinach newralgicznych każda akomodacyjna sygnalizacja świetlna przechodzi w stan przypominający działanie sygnalizacji stałoczasowej z uwagi na napełnienie wszystkich wlotów doprowadzających pojazdy do skrzyżowania - wyjaśnia Marcin Charęza, szef referatu do spraw organizacji ruchu w szczecińskim magistracie.
Paraliż na drodze na prawobrzeżu. Winna... inteligentna sygnalizacja świetlna
- Mobilność tej sygnalizacji pozwalała na szybkie zmiany jakie można było wprowadzić, a których niemożna byłoby wprowadzić tak szybko w sytuacji sygnalizatorów umiejscowionych na stałe. Jest to bardzo trudne skrzyżowanie składające się z praktycznie dwóch skrzyżowań i otrzymywaliśmy zgłoszenia od mieszkańców z prośbą o rozwiązanie sytuacji problemu wjazdu pojazdów z ul. Mącznej w ciąg ul. Walecznych i ul. Pszennej. Z uwagi na geometrię trudno było określić czy lepsze będzie rozwiązanie w postaci sygnalizacji czy ronda stąd próby, ale właśnie celem wybrania dla mieszkańców właściwego wariantu. Bez względu na to czy w na przedmiotowym skrzyżowaniu będziemy mieli do czynienia z sygnalizacją czy rondem bez wątpienia przepustowość ul. Walecznych spadnie z uwagi na konieczność udzielenia pierwszeństwa innym pojazdom.
25 lipca doszło do zatoru drogowego w ciągu drogi głównej. Spowodowane to było krótką awarią systemu prawdopodobnie z uwagi na przerwę w dostawie zasilania. Sterownik na ul. Mącznej nie ma zapasowego źródła energii. W efekcie po restarcie systemu doszło m.in. do załączenia innego harmonogramu niż planowanego na tę godzinę. Takie problemy niestety zdarzają się przy eksploatacji sygnalizacji świetlnej bez względu na jej usytuowanie. Nastąpiła szybka reakcja osób nadzorujących działanie sygnalizacji i około godz. 17 przywrócono do stanu właściwego.
Testy potrwają jeszcze do końca tygodnia, a po nich sporządzony zostanie stosowny raport ze wskazaniem czy sygnalizacja czy rondo czy pozostawienie skrzyżowania bez zmian.
Niekiedy w trudnych sytuacjach trzeba przeprowadzić testy działania danego rozwiązania na pewnych skrzyżowaniach, gdyż pomimo najnowocześniejszej techniki nie jesteśmy w stanie przewidzieć skutków wprowadzenia nowych rozwiązań. Bardzo przepraszamy za powyższe utrudnienia, ale wiążą się one właśnie z koniecznością wybrania optymalnego wariantu dla mieszkańców.
Zobacz też:
Festyn św. Krzysztofa, lotnisko Kluczewo, Stargard. Pokaz motocyklowy
Polecamy na gs24.pl:
- Plebiscyt na Miss Lata 2016. Głosujemy! [zdjęcia]
- Zaglądamy do środka. Biurowiec z pięknym widokiem z dachu
- Tragiczny wypadek w Jenikowie. Przeżyło tylko dziecko
- Woodstock 2016 na zdjęciach: Piękne dziewczyny, uczestnicy festiwalu, błoto i świetna zabawa!
- Szczecin szaleje na punkcie Pokemon Go. Złap je wszystkie! Za wszelką cenę?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?