Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odświeżona Skoda octavia

Adam Lewandowski
Fot. Adam Lewandowski
W salonach Skody w Polsce od kilkunastu dni jest już w sprzedaży odświeżona octavia, bardziej podobna do tegorocznego superba, niż do octavii II.

Co ciekawe - nowa octavia wyparła już z linii montażowych Skody "dwójkę", a na placu boju pozostaje nadal "jedynka", ponoć jeszcze przez najbliższe dwa lata.

Odświeżona octavia, zarówno z wersji hatchback, jak i combi, jest bardzo wyraźnie zmieniona. Zmodyfikowane zostały zderzaki i kratownica wlotu powietrza, większe i zupełnie nowe są reflektory przednie i tylne, choć te ostatnie w tradycyjnym kształcie litery C. Po raz pierwszy w octavii światła wyposażono w funkcję jazdy dziennej i doświetlania ostrych zakrętów. Nowe składane lusterka, regulowane i podgrzewane nawet w wersji classic, mają - jak w superbie - wmontowane kierunkowskazy.

Rodem z superba
Wszystkie te elementy, często żywcem wzięte z superba, nadają octavii elegancji i mocy. Podobny, nawiązujący do superba desing zastosowano również we wnętrzu odświeżonej octavii.

Kiedy w Słowenii, w czasie jazd testowych przesiadaliśmy się z różnych wersji octavii do superbów, na pierwszy rzut można było pomylić model. Tak wiele bowiem elementów superba można znaleźć w nowej octavii. Oferuje też m.in. nowe radio bolero oraz system nawigacji amundsen z kolorowym monitorem dotykowym, MDI - gniazdo iPoda z łączem AUX-in lub USB...

Co ważne - zmienione zostały fotele. Są wygodniejsze, mają bardziej ergonomiczny kształt. Z nowymi zagłówkami z przodu, bardziej bezpiecznymi przy uderzeniu w tył pojazdu. Z superba zastosowano też immobilizer czwartej i czujniki parkowania piątej generacji...

5 benzynowych, 3 diesle

Dotychczasową ofertę silników montowanych w octaviach poszerzono o rewelacyjny silnik 1.4 TSI o mocy 120 KM. Rozpędza on auto do 203 km/godz., przyśpiesza do "setki" w 9,7 sek. i spala średnio tylko 6,6 litra benzyny. Auto z tym silnikiem można zamówić wraz z równie rewelacyjną siedmiobiegową przekładnią DSG. Znakomite osiągi ma też octavia z silnikiem 1.8 TSI o mocy 160 KM...

Ceny nowej octavii - w wersji classic - rozpoczynają się od 60.600 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński