W tym roku z MZK dostał 2 mln zł na remonty torowisk. Zakład kupił już 200 ton szyn tramwajowych, które zastąpią odcinki doszczętnie zrujnowanych torowisk. Tam gdzie podłoże szyn nie jest zdewastowane, ale szyny są zużyte można je regenerować. Służy temu metoda napawania elektrycznego. W tym roku dzięki nowoczesnej technologii MZK odnowi 594 metry szyn, w tym 24 krzyżownice w torowiskach na terenie Szczecina.
Regeneracji mają zostać poddane tory na ulicy Matejki, Malczewskiego i Piłsudskiego. Odnowione zostaną także m. in. krzyżujące się torowiska na placu Rodła.
- Przy takim samym efekcie, czyli całkowitym odnowieniu szyn, metoda jest tańsza niż wymiana torowisk - wyjaśnia Kazimierz Bogacki, zastępca dyrektora MZK. - Na torowiskach, które są stabilne tą metodą szynie można przywrócić jej fabryczny profil.
Przypomnijmy, że zdaniem fachowców torowiska tramwajowe w Szczecinie są w fatalnym stanie. Jest ich w mieście ok. 100 km, a aż 30 proc. z nich nadaje się do kapitalnego remontu. Remont kapitalny jednego kilometra może kosztować nawet 2 mln zł., czyli tyle ile w tym roku MZK dostało od miasta na wszystkie remonty. Napawanie wykonuje się w nocy, kiedy tramwaje stoją w zajezdniach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?