Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odcinkowy pomiar prędkości ma zasilanie i już kosi piratów

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zestaw do odcinkowego pomiaru średniej prędkości jest  na drodze krajowej nr 3 pomiędzy Babigoszczą a Gniazdowem (odcinek o długości ok 4,8 km). Szkopuł w tym, że system nie obejmie wszystkich uczestników ruchu, nie będzie on dotyczył motocyklistów. Urządzenia ustawione na najazd pojazdu, w przypadku motocykla zakończy klasyfikację typu pojazdu, nie zostanie zidentyfikowany
Zestaw do odcinkowego pomiaru średniej prędkości jest na drodze krajowej nr 3 pomiędzy Babigoszczą a Gniazdowem (odcinek o długości ok 4,8 km). Szkopuł w tym, że system nie obejmie wszystkich uczestników ruchu, nie będzie on dotyczył motocyklistów. Urządzenia ustawione na najazd pojazdu, w przypadku motocykla zakończy klasyfikację typu pojazdu, nie zostanie zidentyfikowany
Jest zasilanie i żarty się skończyły. Kierowcy jadący S3 w kierunku morza mają już mierzona prędkość.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego potwierdził, że odcinkowy pomiar prędkości na krajowej „trójce” już działa.

- Zależy nam, żeby kierowcy wiedzieli, że na tych odcinkach należy zachować szczególną ostrożność i zdjąć nogę z gazu - mówią przedstawiciele GITD.

System odcinkowego pomiaru prędkości (OPP) jest częścią funkcjonującego Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

OPP to system służący do rejestrowania przekroczenia dopuszczalnej prędkości pojazdów na kontrolowanym odcinku drogi. Każdy pojazd jest rejestrowany przez kamerę w dwóch punktach. Urządzenia automatycznie odczytuje numery rejestracyjne. Porównując dokładną godzinę przejazdu koło pierwszej kamery z dokładną godziną przejazdu koło drugiej kamery, wyjdzie czas przejazdu danego odcinka i średnia prędkość. Jeśli ta będzie większa, niż obowiązująca na drodze dostaniemy mandat. System ma przewagę nad tradycyjnym fotoradarem, który mierzy prędkość w konkretnym miejscu. Dlatego wielu kierowców zwalnia kilkadziesiąt metrów przed radarem, a potem znów przyspiesza.

Dlaczego wytypowano te miejsca? Podstawowym kryterium branym pod uwagę w typowaniu odcinków, na których zainstalowane są urządzenia rejestrujące był stan bezpieczeństwa. Wybierano miejsca charakteryzujące się szczególnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, z uwzględnieniem zdarzeń spowodowanych niedostosowaniem prędkości przez kierujących pojazdami. Zgodnie z prawem, przed takim odcinkiem zamontowane są specjalne znaki informujące o nim, podobne do tych jakie stoją przed fotoradarami, czyli znak D-51 „automatyczna kontrola prędkości”.

Zobacz też: Pół miliarda złotych na przebudowanie S3

Polecamy na gs24.pl:

W sobotnią noc Grey Club zaprosił szczecinian na imprezę z okazji swoich drugich urodzin. Zobaczcie fotorelację!Festiwal Młodych Talentów Szczecin. Eliminacje:

Drugie urodziny Grey Clubu. To była szalona noc! [ZDJĘCIA]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński