W miniony wtorek na naszej stronie ukazał się artykuł pod tytułem „13” po nowemu? Są jednak wątpliwości . Tekst dotyczył budowy obwodnicy Warzymic i Przecławia. Napisaliśmy o odpowiedzi ministerstwa infrastruktury i budownictwa na interpelację Sławomira Nitrasa (posła z PO), który pytał o realizację S13 w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.
- Droga S13 nie jest częścią systemu dróg krajowych. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych nie wymienia drogi o takim oznaczeniu. Również przedmiotowy program nie ujmuje takiego zadania inwestycyjnego - wyjaśnia Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Po ukazaniu się materiału otrzymaliśmy informację ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Nowe połączenie Szczecina z autostradą A6 w ciągu drogi krajowej nr 13 omijające miejscowości Przecław i Warzymice nigdy nie było przewidziane do realizacji jako droga ekspresowa, drogi S13 nie ma w rozporządzeniu określającym sieć autostrad i dróg ekspresowych i nigdy jej tam nie było - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - W październiku ubiegłego roku ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK nr 13, czyli drogi dwujezdniowej klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Zadanie to znajduje się w przyjętym we wrześniu ubiegłego roku Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (realizacja inwestycji planowana jest w latach 2018-2020. Przetarg jest na etapie oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i nie widzimy zagrożeń dla realizacji tego zadania w określonym w „Programie Budowy Dróg Krajowych” terminie.
Przypomnijmy, że wstępnie zainteresowanie budową obwodnicy jest zainteresowanych 19 firm. Inwestycja obejmuje budowę nowego wyjazdu ze Szczecina w kierunku południowym do autostrady A6. Nowa trasa o długości 6,5 km ominie miejscowości Przecław i Warzymice, gdzie znajdują się duże osiedla mieszkaniowe. Obecny przebieg tej drogi prowadzi do przemieszania ruchu lokalnego z ruchem tranzytowym i w efekcie powstają długie korki w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Dwujezdniowa obwodnica doprowadzi ruch z miasta bezkolizyjnie do autostrady A6. Droga rozpocznie się od ronda Hakena, będzie biegła w kierunku południowym. Na trasie powstanie węzeł Przecław i węzeł zintegrowany Kołbaskowo, który zastąpi istniejące połączenie DK13 i A6 wybudowane jeszcze w połowie lat 30 ubiegłego wieku.
Do końca 2016 roku powinna zostać podpisana umowa na realizację. Zadanie będzie realizowane w formule „projektuj i buduj’, czas realizacji zadania wyniesie od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie inwestycji powinno nastąpić najpóźniej w lipcu 2020 roku. a
Polecamy na gs24.pl:
- Karnawałowe imprezy w szczecińskich klubach [ZDJĘCIA]
- Wiewiórka ze Szczecina podbija świat. Poznajcie Pitka - jest przeuroczy! [wideo, zdjęcia]
- QUIZ: Szczecin przed wojną. Rozpoznajesz te miejsca?
- Straż miejska w styczniu założyła ponad dwa razy więcej blokad niż rok temu
- Polki do testów! Pomysł profesora ze Szczecina w walce z rakiem
>>> [Studniówka 2016: Szczecin, Stargard, Police, Nowogard, Gryfino. WIĘCEJ ZDJĘĆ! »
](http://www.gs24.pl/studniowki/)
Zobacz także: Miss Studniówek 2016. Ruszyło głosowanie! Można się jeszcze zgłosić
Follow https://twitter.com/gs24_plDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?