Nowością, którą widać przy skrzyżowaniu z ulica Bogumińską jest śluza rowerowa, czyli wydzielona znakami poziomymi część jezdni przeznaczona do zatrzymania rowerów w celu zmiany kierunku jazdy. To pierwsze takie miejsce w naszym mieście. Podobnego oznakowania nie będzie jednak po drugiej stronie skrzyżowania.
Inwestycja obejmowała przebudowę wraz z rozbudową ul. Hożej na odcinku od ul. Piaskowej do skrzyżowania z ul. Bogumińską i rozbudowę ul. Piaskowej pomiędzy ul. Hożą a ul. Ostrowską.
Ulica Hoża jest szersza (3,25 m dla każdego pasa ruchu), powstały obustronne chodniki i jednostronna dwukierunkowa ścieżka rowerowa, są stanowiska postojowe dla pojazdów osobowych. Rozbudowa objęła też odcinek ul. Piaskowej, na której poszerzono jezdnię gruntową do szerokości pięciu metrów. Wykonane zostało odwodnienie drogi i przystanki autobusowe. Te ostatnie posłużą raczej jako ozdoba.
- Przygotowaliśmy koncepcję przebiegu linii autobusowej i modyfikacje w siatce połączeń w okolicy ul. Hożej. Niestety, na ten moment nie ma środków na ten cel – informuje Hanna Pieczyńska z zarządu dróg.
Z naszych informacji wynika, że chodzi m.in. o przedłużenie linii nr 68, która kursuje z placu Rodła przez Trasę Północną do pętli przy ul. Przepiórki. Po zakończonym remoncie ten autobus mógłby dojechać aż do dolnej Żelechowej, czyli w rejon ulicy Robotniczej.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego rozważa również wypuszczenie całkiem nowej linii przez tę część dzielnicy Północ. Tyle teoria. W praktyce nie ma pieniędzy na takie zmiany.
Zobacz też: Przebudowa al. Jana Pawła II w Szczecinie. Jak idą prace?
ZOBACZ TEŻ: 8 milionów złotych na remonty zachodniopomorskich dróg
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?