Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Warzymic i Przecławia. Teraz dokładnie sprawdzają oferty złożone w przetargu

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Nadal nie wiadomo, kto zbuduje pierwszy etap obwodnicy na krajowej "trzynastce". Wpłynęło sześć ofert. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy wycena jest prawidłowa.

- Cały czas trwa sprawdzanie ofert, które wpłynęły w przetargu – mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zamawiający sprawdza m.in. czy potencjalni oferenci prawidłowo wycenili usługi.

Wpłynęło sześć ofert od wykonawców. Wszystkie mieszczą się w szacunkach. Najniższą cenę - 85,9 mln złotych - złożyła firma Budimex. Wszyscy wykonawcy zaoferowali wydłużenie gwarancji jakości do 5 lat i skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące. 

- Wykonawca będzie miał za zadanie opracować brakujące projekty wykonawcze i wykonać roboty budowlane. Inwestycja będzie realizowana zgodnie z pierwotnym projektem budowlanym. Na wykonanie brakujących projektów wykonawca będzie miał 5 miesięcy. Na roboty budowlane będzie miał 15 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Łącznie szacowany czas realizacji wynosi 27 miesięcy od daty podpisania umowy – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk.

ZOBACZ TEŻ: Węzeł Kijewo z lotu ptaka

Odcinek pierwszy obwodnicy będzie się rozpoczynał od ronda Hakena na granicy Szczecina do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław.

Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13. Ten fragment obwodnicy umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu skończą się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę.

Przypomnijmy, że początkowo inwestycja miała być realizowana w ramach umowy z firmą Energopol, ale brak działań ze strony wykonawcy spowodował konieczność odstąpienia od umowy i rozpoczęcia całej procedury od nowa. Wybór nowego wykonawcy zbiegł się w czasie z wpisaniem obwodnicy Kołbaskowa do rządowego Programu budowy 100 obwodnic, która będzie kontynuacją obejścia Przecławia i Warzymic.

CZYTAJ TEŻ:

Natomiast drugi etap drogowego obejścia jest na etapie projektowania. Dokumentację projektową zaktualizuje konsorcjum firm Pracownia Projektowa Dróg i Mostów „DIM” - Ryszard S. Kowalski ze Szczecina oraz OPTEM Spółka z o.o. z Gdańska. Koszt projektu to 1 508 754,90 zł.

Chodzi o część obwodnicy od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód, która ma być w przyszłości elementem Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6. Zaszła także konieczność uwzględnienia podłączenia z początkiem obwodnicy Kołbaskowa.

Zgodnie z harmonogramem inwestycji, oddanie do użytku pierwszego etapu planowane jest w pierwszej połowie 2023 roku, a dla drugiego I połowę 2025 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

100 nowych obwodnic w Polsce. A ile powstanie w zachodniopomorskim?

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński