- Dokonaliśmy wyboru oferty Biura Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. na wykonanie dokumentacji dla zadania: „Budowa obwodnicy Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10 (odc. węzeł Dołuje - Szczecin).Czekamy na uprawomocnienie się wyboru - informuje szczeciński oddział GDDKiA.
Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie jest w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do obwodnicy Szczecina. Dla planowanej inwestycji o długości 4,8 km zostało również zapewnione finansowanie na prace przygotowawcze obejmujące opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji ZRID. Przewidziana jest do realizacji łącznie z ZOS. Prawie połowa trasy będzie przebiegać przez teren Szczecina i musi być realizowana wspólnie z samorządem. Rozpoczynać się będzie na wysokości Centrum Handlowego Ster i przebiegać będzie m.in. do Węzła Dołuje.
Pod koniec 2024 roku inwestycja ma być gotowa do realizacji.
Czy budowa obwodnicy oznacza, że Szczecin rezygnuje z budowy linii tramwajowej od ronda Gierosa aż do granic miasta?
- Projekt "10" ma być skoordynowany z projektem pętli - zapewnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?