Obwodnica Koszalina i Sianowa oraz nowy węzeł na trasie S6 będą oddane z poślizgiem [ZDJĘCIA]

Jakub Roszkowski
Jakub Roszkowski
Węzeł Gorzebądz - albo też Sianów Zachód -  powinien być oddany do użytku już 16 marca, a więc dosłownie za kilka dni. Potwierdzają to w GDDKiA. Przyznają nam jednak, że będzie opóźnienie w oddaniu tej drogi do użytku.
Węzeł Gorzebądz - albo też Sianów Zachód - powinien być oddany do użytku już 16 marca, a więc dosłownie za kilka dni. Potwierdzają to w GDDKiA. Przyznają nam jednak, że będzie opóźnienie w oddaniu tej drogi do użytku. Radek Koleśnik
W maju, czyli dwa miesiące później niż planowano, ma być oddany do użytku węzeł Gorzebądz i odcinek trasy S6 od tego węzła do Karnieszewic. Natomiast cała obwodnica Koszalina i Sianowa też będzie miała poślizg i zostanie oddana pół roku po terminie.

Takie informacje docierają do nas z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Szczecinie.

Węzeł Gorzebądz - albo też Sianów Zachód - powinien być oddany do użytku już 16 marca, a więc dosłownie za kilka dni. Potwierdzają to w GDDKiA. Przyznają nam jednak, że będzie opóźnienie w oddaniu tej drogi do użytku.

- Ponieważ oddanie węzła do użytku nie miałoby sensu, skoro odcinek trasy S6 od tego węzła do Karnieszewic nie będzie jeszcze gotowy, termin musi być przesunięty - tłumaczy nam rzecznik GDDKiA w Szczecinie Mateusz Grzeszczuk. I wyjaśnia, że wykonawca - spółka Polbud Pomorze - musiał dokonać zmian w projekcie kanalizacji deszczowej, co miało kluczowy wpływ na niedotrzymanie terminów. Ponadto drogowców nie rozpieszczała też pogoda, a na wspomnianym odcinku zostały przede wszystkim do dokończenia prace bitumiczne. Dlatego nowy termin na otwarcie tej części trasy S6 to maj tego roku.

Wyjaśnijmy, drogowcy chcą - jak najszybciej to możliwe - wyprowadzić ruch tranzytowy z Sianowa. A pozwolić na to ma właśnie otwarcie odcinka S6 Karnieszewice - Gorzebądz. Dalej trzeba będzie jednak pojechać znowu starą DK 6, by na nową S6 wjechać dopiero w Koszalinie.

Co z kluczowym odcinkiem obwodnicy Koszalina, czyli tym od Gorzebądza na zachód, do koszalińskiej ul. Władysława IV? Ten, zgodnie z umową, miał być otwarty na koniec września 2023 roku. Już wiadomo, że będzie także miał opóźnienie.

- Tutaj kluczowa jest 800-metrowa estakada, na której powstały pewne modyfikacje techniczne, co również miało wpływ na wydłużenie terminów odbioru obiektu, a w konsekwencji odbioru tej całej trasy - słyszymy. - Nowy termin odbioru jest więc ustalony na przełom 2023 i 2024 roku, ale będzie to raczej pierwszy kwartał już nowego roku - dodaje Mateusz Grzeszczuk, podkreślając, że tu również wpływ na termin zakończenia prac będzie miała pogoda.

Przypomnijmy, 800-metrowa estakada zastąpi pierwotny projekt budowy trasy S6 na gruncie. Ten, podczas szczegółowych badań, okazał się niestabilny. Estakada powstaje na trasie obwodnicy Koszalina i Sianowa na wysokości miejscowości Kędzierzyn. Jest jedną z najdłuższych w kraju, na pewno najdłuższą na Pomorzu. Liczy 22 podpory, po 11 na każdą nitkę nowej ekspresowej trasy. Na terenie budowy tej estakady pracuje około 150 osób. Obiekt - jak opowiadał nam w lutym kierownik robót mostowych Marian Mucha - jest budowany w dwóch technologiach - nasuwowej oraz nawisowej.

Cała obwodnica Koszalina i Sianowa to 21,1 km i miała być gotowa już w 2018 roku. Wspomniane problemy z gruntem spowodowały, że konieczny był nowy projekt i nowy przetarg na wyłonienie wykonawcy. Od jesieni 2019 roku dostępne dla kierowców są odcinki tej trasy o długości 13,2 kilometra: od węzła Bielice do węzła Koszalin Wschód oraz końcowy fragment od węzła Sianów Wschód.

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Obwodnica Koszalina i Sianowa oraz nowy węzeł na trasie S6 będą oddane z poślizgiem [ZDJĘCIA] - Głos Koszaliński

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
AB
13 marca, 08:18, Gość:

Nie ma pieniędzy. Ale na wyjazdy PiS-owskiej watahy po całym kraju z obstawa to są !!!

13 marca, 9:35, Gość:

Łącznie wydatki inwestycyjne GDDKiA w 2022 r. wzrosły o 3% w stosunku do 2021 r. i wyniosły 12,5 mld zł.

Ponadto Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na realizację 20 odcinków nowych dróg o długości 226,8 km i podpisała 24 umowy na zadania o łącznej długości 333,4 km i wartości blisko 12,8 mld zł.

13 marca, 13:11, Gość:

Przy dzisiejszej inflacji te 3% to szał. Można szampana otwierać.

Ceny większości materiałów uległy częściowej stabilizacji. Tu nie ma problemu związanego z finansowaniem inwestycji, ani dostępnością lub cena materiałów. Tu są standardowe problemy natury technicznej, które wypływają podczas realizacji. Czasami jest tak, że na pozornie trudnych odcinkach nie dzieje się nic mającego szczególny wpływ na termin wykonania, a innym razem, na krótkich i w teorii nieskomplikowanych, występuje wiele utrudnień wymagających zastosowania zmian projektowych.

A
AB
Dajcie spokój z tą polityką. Przy budowie dróg tej klasy zawsze podczas prac pojawiają się sytuacje wymagające korekty projektu w jakimś zakresie. Na desce kreślarskiej nie da się przewidzieć wszystkich okoliczności, które mogą wystąpić podczas eksploracji terenu. Najbardziej istotne i prawidłowe jest to, że wykonawca, dzięki swojemu doświadczeniu, jest w stanie wychwycić konieczność zmian i te zmiany realizuje na bieżąco, ponieważ łatwiej jest poprawić coś w trakcie budowy, niż za niedługi czas rozbierać kilkadziesiąt lub kilkaset metrów nowej drogi, aby zmodernizować niewłaściwie działającą kanalizację burzową. Skuteczne odprowadzenie wody z dróg szybkiego ruchu jest bardzo ważne dla bezpieczeństwa jazdy po takim obiekcie. Każdemu zależy na tym, by jak najszybciej uruchomić realizowane odcinki, ale chcemy je zrealizować zgodnie ze sztuką, a nie na sztukę. Opóźnienie nie będzie duże, tym bardziej, że prognozy nie przewidują ani długo utrzymujących się niskich temperatur, które bardzo utrudniają prace drogowe, ani przeciągających się, obfitych opadów atmosferycznych.
G
Gość
13 marca, 08:18, Gość:

Nie ma pieniędzy. Ale na wyjazdy PiS-owskiej watahy po całym kraju z obstawa to są !!!

13 marca, 9:35, Gość:

Łącznie wydatki inwestycyjne GDDKiA w 2022 r. wzrosły o 3% w stosunku do 2021 r. i wyniosły 12,5 mld zł.

Ponadto Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na realizację 20 odcinków nowych dróg o długości 226,8 km i podpisała 24 umowy na zadania o łącznej długości 333,4 km i wartości blisko 12,8 mld zł.

13 marca, 13:11, Gość:

Przy dzisiejszej inflacji te 3% to szał. Można szampana otwierać.

13 marca, 14:51, Gość:

Inflacja jest po jakimś okresie, a umowy zawarte przed.

Umowy mają to do siebie, że można je zmieniać jak są uzasadnione przesłanki co wykonawcy czynią. Więc te 3% to żaden szał.

G
Gość
13 marca, 08:18, Gość:

Nie ma pieniędzy. Ale na wyjazdy PiS-owskiej watahy po całym kraju z obstawa to są !!!

13 marca, 9:35, Gość:

Łącznie wydatki inwestycyjne GDDKiA w 2022 r. wzrosły o 3% w stosunku do 2021 r. i wyniosły 12,5 mld zł.

Ponadto Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na realizację 20 odcinków nowych dróg o długości 226,8 km i podpisała 24 umowy na zadania o łącznej długości 333,4 km i wartości blisko 12,8 mld zł.

13 marca, 13:11, Gość:

Przy dzisiejszej inflacji te 3% to szał. Można szampana otwierać.

Inflacja jest po jakimś okresie, a umowy zawarte przed.

G
Gość
13 marca, 08:18, Gość:

Nie ma pieniędzy. Ale na wyjazdy PiS-owskiej watahy po całym kraju z obstawa to są !!!

13 marca, 9:35, Gość:

Łącznie wydatki inwestycyjne GDDKiA w 2022 r. wzrosły o 3% w stosunku do 2021 r. i wyniosły 12,5 mld zł.

Ponadto Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na realizację 20 odcinków nowych dróg o długości 226,8 km i podpisała 24 umowy na zadania o łącznej długości 333,4 km i wartości blisko 12,8 mld zł.

Przy dzisiejszej inflacji te 3% to szał. Można szampana otwierać.

S
SAS
Na tych głąbów z ratusza nie ma co liczyć, ale następna władza powinna co do złotówki wyliczyć zniszczenia dokonane w mieście i domagać się odszkodowania od GDDKiA.
G
Gość
Poślizg poślizgu poślizgu.
G
Gość69
" Jest jedną z najdłuższych w kraju, na pewno najdłuższą na Pomorzu."

Wystarczy doczytać- o wiele dłuższa jest choćby na S7 w Gdańsku (a z teco co wiem to jeszcze Pomorze), albo nawet estakjada Kwiatkowskiego w Gdynii
G
Gość
Już są grubo po terminie, nowy termin przesunięty, a jeszcze zapowiedź że wszystko zależy od pogody. ŻENADA
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie