- Uzyskaliśmy decyzję ZRID dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13. Będzie mogła ruszyć procedura wyceny, a następnie wypłaty odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogę. Nowa trasa ma mieć długość 5,58 km, będzie to droga klasy GP, od wschodu ominie Kołbaskowo - poinformował szczeciński oddział GDDKiA.
Po uzyskaniu ZRID (na mocy decyzji ZRID wszystkie nieruchomości i działki w linii planowanej drogi przechodzą z mocy prawa na własność Skarbu Państwa - przyp. red.) planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji. Realizacja obwodnicy Kołbaskowa musi być skoordynowana z realizacją II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic. W ramach tej inwestycji ma powstać nowy węzeł Szczecin Zachód, do którego obwodnica Kołbaskowa będzie się włączać.
Obwodnica Kołbaskowa w pigułce
Obwodnica Kołbaskowa rozpocznie się kilkaset metrów od granicy polsko-niemieckiej. Będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główną ruchu przyspieszonego) o długości sześciu kilometrów. Dla klasy GP dopuszcza się dwie prędkości projektowe na terenie zabudowy: 60 i 70 km/h oraz cztery prędkości projektowe poza terenem zabudowy: 60, 70, 80 i 100 km/h.
Droga ominie od wschodu Kołbaskowo i włączy się w nowy węzeł drogowy Szczecin Zachód, który przewidziany jest do realizacji w ramach obwodnicy Przecławia i Warzymic. Dodajmy, że obwodnica Kołbaskowa powstanie w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?