Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa ma już dwie jezdnie. Teraz mamy S10 od Szczecina do Stargardu. ZDJĘCIA

OPRAC.:
Tomek Kuczyński
Tomek Kuczyński
Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa
Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa GDDKiA Szczecin
Dwie jezdnie obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu S10 dostępne dla kierowców - informuje GDDKiA.

Na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa został wprowadzony ruch dwujezdniowy.

- Tym samym między Stargardem i Szczecinem mamy już drogę ekspresową S10 - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jest to finał rozpoczętej wiosną ubiegłego roku dobudowy drugiej jezdni na tej obwodnicy o długości około 6,4 km.

Inwestycja o łącznej wartości 89 milionów złotych była dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Projekt był realizowany w formule „Projektuj i buduj” przez konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag. Umowa została podpisana we wrześniu 2017 roku, a roboty zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi.

Poprawiamy bezpieczeństwo i płynność ruchu

Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005-2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię.

Od końca 2014 roku w związku z wieloma wypadkami kierunki ruchu na obwodnicy rozdzielała bariera linowa. Rozwiązanie to zapobiegło dalszym wypadkom śmiertelnym, ale docelowo konieczna była budowa drugiej jezdni.

Dodatkowo przekrój dwujezdniowy zapewnia również znacznie większą płynność ruchu i komfort przejazdu. Warto przy tym podkreślić, że obwodnica Kobylanki z obu stron sąsiaduje z odcinkami już wcześniej wykonanymi w standardzie dwujezdniowym, także dotychczas było to „wąskie gardło”.

Nie tylko druga jezdnia

W ramach inwestycji, oprócz dobudowy drugiej jezdni, na obwodnicy Kobylanki została również zrealizowana droga wspomagająca Niedźwiedź - Zdunowo o długości 3,2 km położona na północ od DK10.

Droga ta została udostępniona kierowcom pod koniec sierpnia tego roku. Powstała również nowa łącznica na węźle Kobylanka, która zastąpiła wcześniejszy zjazd na stary przebieg DK10, gdzie dochodziło do przypadków wjechania pojazdów „pod prąd”. Prace budowlane objęły też kompleksowy remont pierwszej jezdni obwodnicy, której nawierzchnia miała już kilkanaście lat.

Wypadek pod Stargardem. Ciężarówka przebiła ekrany akustyczn...

Mamy drogę ekspresową od granicy Szczecina do obwodnicy Stargardu

Wspomniana powyżej budowa drogi wspomagającej umożliwiła likwidację skrzyżowania prowadzącego do miejscowości Niedźwiedź na dwujezdniowym fragmencie DK10 od Szczecina do węzła Kobylanka.

Zapewniona została alternatywa dla pojazdów wolnobieżnych, które nie mogą poruszać się drogą ekspresową.

Działania inwestycyjne prowadzone w ramach budowy drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki umożliwiły również wprowadzenie oznakowania drogi ekspresowej na odcinku DK10 od granicy miasta Szczecin do węzła Kobylanka o długości 6,6 km.

Łącznie z obwodnicą Kobylanki daje to 13 km DK10, która zyskała dzisiaj standard drogi ekspresowej.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na [email protected]!

ZOBACZ TEŻ:

Policja rozbiła BMW, żeby zatrzymać ściganego. Półtora kilog...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński