Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Kobylanki ma już dwie jezdnie. Auta wjechały na nową nitkę ZDJĘCIA

Grzegorz Drążek
Grzegorz Drążek
Druga jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa została otwarta dla ruchu. Na razie dwukierunkowego, ponieważ teraz pierwsza jezdnia będzie remontowana. Emocje wśród kierowców budzi to, że nie wszędzie nowa jezdnia jest na tej samej wysokości co stara. Obejrzyjcie galerię zdjęć z 18 lipca i porównajcie obie jezdnie.

Coraz bliżej końca inwestycji drogowej na trasie Stargard - Szczecin.

Druga jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa została już wybudowana i połączona z pierwszą nitką. Na nowej jezdni wykonano oznakowanie. Nitka została właśnie otwarta dla ruchu. Nie można jeszcze jeździć nową jezdnią dwoma jej pasami w kierunku Szczecina. Na razie jest ona dwukierunkowa. A to dlatego, że stara nitka będzie remontowana.

Kierowcy sygnalizują, że w kilku miejscach druga jezdnia jest zbudowana na innej wysokości niż pierwsza i obawiają się, że to zwiększa niebezpieczeństwo kolizji czy wypadków. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od początku podkreślała, że przyjęte zostało optymalne rozwiązanie budowy drugiej nitki i w kilku miejscach musi być różnica w wysokości.

Lada moment rozpocznie się remont pierwszej nitki.

- Przeniesienie, czasowo, ruchu w obu kierunkach na północną jezdnię pozwoli wykonawcy przeprowadzić remont istniejącej dotychczas południowej jezdni obwodnicy - informuje Ewa Adamczewska ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Prace będą obejmowały między innymi usunięcie barier linowych rozdzielających pasy ruchu, wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej oraz wykonanie nowego oznakowania.

ZOBACZ TEŻ:

Budowa II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Zdjęcia zrobione od 15 do 17 października, natomiast zdjęcia lotnicze z 19 i 20 października

Budowa drugiej nitki obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Ziele...

Pierwsza jezdnia otwarta została dla ruchu w 2007 roku. Pierwotnie w planach była budowa od razu dwóch nitek, ale ze względu na oszczędności zbudowano wtedy jedną jezdnię i wyznaczono na niej ruch dwukierunkowy. Nie było na niej bezpiecznie. Wydarzyło się tam dużo śmiertelnych wypadków.

Sytuacja zmieniła się, kiedy po interwencji kierowców i samorządów GDDKiA zamontowała bariery linowe pomiędzy pasami ruchu. Później były kolizje, barierki niejednokrotnie były niszczone przez auta, których kierowcy tracili nad nimi kontrole, ale nie było już tragicznych zdarzeń.

Po trzynastu latach droga zyskała drugą nitkę. Barierki linowe też będą, ale odgradzać będą jezdnie, a nie pasy ruchu. Planowany termin zakończenia wszystkich prac to końcówka tego roku. Wtedy ruch ma się już odbywać dwoma jezdniami, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Wtedy droga S10 będzie dwujezdniowa od Szczecina do węzła Stargard Wschód.

Budowa drugiej jezdni owbodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa i drogi wspomagającej Niedźwiedź - Zdunowo

Budowa drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Ziel...

WIDEO: Nowe oznakowanie polskich radiowozów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński