Producent zapewnia, że maksymalny moment obrotowy wynoszący 175 Nm (dostępny w zakresie 1550 - 4100 obr./min), sprawia, że ta jednostka napędowa jest dobrym rozwiązaniem zarówno do jazdy po mieście, jak i po autostradzie. Standardowo silnik jest konfigurowany z pięciobiegową skrzynią manualną. Opcjonalnie można go połączyć z sześciobiegową przekładnią ręczną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów DSG.
Silnik umożliwia połączenie ekologicznych właściwości, bez konieczności rezygnacji z dobrych osiągów. Zużywająca w trybie mieszanym 5,7 l paliwa na 100 km, jednostka 1.2 TSI spełnia normę emisji EU5 i jest w tej chwili najbardziej ekonomiczną jednostką napędową dostępną dla Octavii (emisja spalin wynosi 114 g CO2/km).
Fabryka w Mladá Boleslav rozpoczęła produkcję tego silnika w 2009 roku. W roku bieżącym planuje się osiągnięcie produkcji na poziomie 1000 jednostek dziennie. Obecnie taśmy produkcyjne fabryki codziennie opuszcza 2800 różnych jednostek napędowych.
Poza produkcją silnika 1.2 TSI, w fabryce wytwarzany jest silnik 1.2 HTP w dwóch wersjach oraz odbywa się montaż końcowy jednostki 1.4 MPI. Ponadto, produkuje się tutaj silniki wysokoprężne: 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD oraz 2.0 TDI CR.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?