Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy rozkład jazdy PKP. Dodatkowe pociągi ze Szczecina do Warszawy

Marek Jaszczyński
Archiwum
Dziś, 13 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Dzień później, 14 grudnia w „Głosie” ukaże się rozkład dla stacji Szczecin Główny.

Od 13 grudnia podróżni ze Szczecina zyskają 2 nowe pary pociągów kategorii Express InterCity (EIC) w relacji Szczecin - Warszawa. Uruchomienie tych połączeń pozwoli na wcześniejszy dojazd do Warszawy (na ok. godz. 9.00), późniejszy powrót ze stolicy do Szczecina (na ok. godz. 19.00) oraz skrócenie czasu przejazdu do niespełna pięciu godzin.

Pozostałe nowości to nowe połączenie do Bydgoszczy (1 całoroczne + 1 sezonowe), nowe nocne połączenie do Białegostoku w sezonie + w weekendy (czyli Polaris). Przewoźnik PKP InterCity uruchamia także dwa sezonowe połączenia do Wrocławia przez Zieloną Górę. Po remoncie torowiska skróci się czas przejazdu sezonowym pociągiem TLK „Calipso” do Zakopanego, który wyniesie ok. 11 godzin i 20 minut.

Od 13 grudnia na torach pojawi się także nowy tabor. Do eksploatacji zostaną wdrożone nowoczesne pociągi Flirt3, które będą kursowały pod marką InterCity. Mieszkańcy Szczecina będą mogli podróżować na ich pokładach w relacji Szczecin - Kraków (przez Poznań, Kutno, Łódź). Będą to pociągi IC Broniewski i IC Sukiennice. W jakich warunkach przyjdzie nam podróżować tak długą trasą, czyli ponad 730 km? Skład jest klimatyzowany, a przestrzeń pasażerska bez przedziałowa. Przy siedzeniach są zanistalowane gniazdka elektryczne dla każdego pasażera. Dodatkowo przewidziano elektroniczny system informacji pasażerskiej. A więc standard niewiele odbiega od tego, co prezentują nasze Impulsy i Linki, jeżdżące po regionalnych trasach.

W sieci już pojawiły się krytyczne komentarze.

- Już widzę, jak w takim pociągu napchanym ludźmi do granic możliwości, a takie TLK teraz jeżdżą na tej linii, i ten komfort i wygodę, jak każdy leży, siedzi na korytarzu, a wraz z nimi dziesiątki wielkich waliz plecaków czy innych bagaży. W przedziałowych zasuniesz drzwi zasłonisz firanki i masz nieco spokoju od innych i od światła z korytarza - a tu ci każdy z dupskiem będzie się opierać o fotel albo i ciebie. Stanowczo dziękuję za takie składy! - napisał inter-nauta Mati3.

Inny internauta porównuje skład do innego środka lokomocji, bardziej miejskiego.

- Ten EZT (elektryczny zespół trakcyjny - przyp. red.) to jakieś nieporozumienie. Flirt nadaje się do krótkich podróży w ruchu podmiejskim i lokalnym, a nie dalekobieżnych połączeń. Z Krakowa do Olsztyna lub Szczecina w pociągu przypominającym bardziej tramwaj? Dziękuję - nie! - napisał les69op.

Chociaż w innych miastach, na przykład w Olsztynie czy Katowicach, odbyła się prezentacja składu przed jego premierą na szlaku to niestety w Szczecinie tego zabraknie.

- Nie planujemy prezentacji pociągu Flirt 3 w Szczecinie (ze względu np. na kwestie dostępności pojazdów). Składy zostaną wdrożone do rozkładu jazdy 13 grudnia i wówczas zapraszamy na pokłady pociągów - poinformowało nas biuro prasowe przewoźnika.

Nasz regionalny przewoźnik, czyli Przewozy Regionalne zapowiadają dwie pary nowych połączeń aglomeracyjnych na trasie Szczecin - Gryfino, a także nowe godziny kursowania przyspieszonego pociągu „Błękitny” ze Szczecina do Świnoujścia (to połączenie wakacyjne).

Na torach pojawi się kolejny skład Impuls zakupiony przez urząd marszałkowski oraz zmodernizowane składy EN57AL na trasach Szczecin - Zielona Góra i Kołobrzeg - Piła - Poznań. Miłośnicy kolei nadali już nawet nieoficjalną nazwę zmodernizowanym Elektrycznym Zespołom Trakcyjnym. Mówią o nich „tygrysy”.

- Mam nadzieję, że nowa kolorystyka będzie wprawiała naszych pasażerów w dobry nastrój, a także będzie miała przełożenie na wzrost bezpieczeństwa na kolei, ponieważ nowe, żywe barwy sprawią, że pojazdy te będą lepiej widoczne na torach - mówi Tomasz Pasikowski, prezes Przewozów Regionalnych. - Modernizacja i zakup taboru to jeden z kluczowych obszarów planu restrukturyzacji, który będziemy realizować do końca 2018 roku. Na inwestycje taborowe przeznaczymy jeszcze ok. 500 mln zł, co pozwoli nam w znacznym stopniu wymienić stare pojazdy na nowe, zapewniające naszym pasażerom komfortowe warunki podróży. W województwie zachodniopomorskim pasażerowie mogą skorzystać z taryfy „Połączenie w dobrej cenie” na dwudziestu różnych odcinkach, a szczecinianie mają do dyspozycji atrakcyjne bilety czasowe. Chcemy, aby marka Przewozy Regionalne była dla Polaków synonimem dobrej jakości za rozsądną cenę. Nasze wszystkie działania będą ukierunkowane na spełnienie tego celu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński