Nowy interfejs Google w samochodach Volvo

Materiał informacyjny Volvo Auto Bruno
Nowy, ale za to znajomy, system Google na dobre rozgościł się w autach marki Volvo. O tym, w których dokładnie i jak działa opowiedział nam Kamil Mielcarek – Doradca ds. Klientów Flotowych w Volvo Auto Bruno Szczecin.

Nowa gama modelowa Volvo, to również nowy system operacyjny od Google - Android Automotive. Czy zmianę można uznać za rewolucyjną?

Z całą pewnością zmianę można uznać za zauważalną i ważną (uśmiech). Nasi klienci, jako jedni z pierwszych na rynku, mają dostęp do nowego systemu Google - Android Automotive. Czym jest nowy system? Najprościej to zrozumieć zaglądając do swojego smartfona czy tableta. Samochody marki Volvo otrzymały jego bliźniaczą wersję. Wystarczy zalogować się do konta Google, aby uzyskać dostęp do swoich aplikacji i plików zapisanych w chmurze. Oznacza to również, że telefon może stać się kompatybilny z samochodem. Ponadto ze Sklepu Play można pobierać inne programy, które ułatwią lub umilą nam podróż, jak choćby Spotify czy You Tube.

Mówiąc o aplikacjach ułatwiających podróż nie sposób nie zapytać o Google Maps. Czy od tej pory stanie się podstawową nawigacją aut Volvo?

Naturalnie jest to jedna z podstawowych aplikacji dostępnych w nowym systemie. Wielu kierowców, nawet mimo wbudowanych w samochód nawigacji, często korzysta z Google Maps w swoich smartfonach. Myślę, że nasz nowy system będzie dla nich ułatwieniem. Mapy są aktualizowane na bieżąco, a wraz z nimi trasy, sugestie tras alternatywnych, informacje o utrudnieniach w ruchu. Co istotne aktualizacja systemu leży po stronie marki Volvo. Właściciel auta nie musi przejmować się ani kosztami, ani żadnymi innymi czynnościami związanymi z nowym systemem. Czy będzie to podstawowa nawigacja, bez potrzeby uruchamiania tej w telefonie? Mam nadzieję, że tak, ale zależy to wyłącznie od użytkownika (uśmiech).

A co z systemami bezpieczeństwa czy wspomagania kierowcy, np. podczas parkowania? Czy również opierają się o Google?

Bezpieczeństwo dla Volvo zawsze jest na pierwszym miejscu. Jako marka nieustannie rozwijamy się tym zakresie. Dlatego, nasi Klienci mogą liczyć na wiele nowych rozwiązań w systemie ADAS, zbudowanego z szeregu radarów, kamer i czujników, które np. zmniejszą prędkość lub zahamują w nagłym wypadku, chroniąc przed kolizją.

Autem będzie można sterować głosowo?

Tak, system obejmuje również obsługę w języku polskim i co ważne reaguje na “mowę potoczną”. Inaczej mówiąc nie musimy wywoływać konkretnych haseł, aby wykonać połączenie lub zmienić piosenkę. Jeśli poczujemy, że np. jest nam zbyt zimno wystarczy powiedzieć - “jest mi zimno” i samochód podniesie temperaturę. Chcemy, aby nasi klienci czuli się w swoich autach niemal, jak w domu, a system, który nad nimi czuwa stał się ich przyjacielem. Oczywiście, jeśli ktoś woli bardziej analogową obsługę samochodu, może wyłączyć system głosowy - każdy decyduje za siebie.

Klienci mogą liczyć na wdrażanie w obsługę wszystkich nowości? Czasem instalacja nawet dobrze znanych aplikacji może sprawić trudność.

Odbiór Volvo ma być dla klienta świętem, dokładamy do tego wszelkich starań. Mamy świadomość, że wiele osób wybierając naszą markę spełnia swoje marzenia. Wdrożenie we wszystkie funkcje auta czy pomoc przy instalacji aplikacji, to podstawa sprawa. Każdy otrzyma od nas tyle czasu, ile będzie potrzebował do zgłębienia wszystkich elementów samochodu. Choć proszę pamiętać, że jesteśmy marką skandynawską. Większość funkcji działa intuicyjnie.

Których dokładnie modeli dotyczą omawiane przez nas zmiany?

Modelem, od którego wszystko się zaczęło było elektryczne Volvo XC40 i C40. Nowy system będzie wdrażany stopniowo do kolejnych modeli. Pierwsze z nich to: S90, V90 oraz XC60 - lider sprzedaży klasy premium.

Proszę jeszcze powiedzieć, ile to wszystko będzie klientów kosztowało?

Obecnie w naszym salonie oferujemy klientom bardzo atrakcyjne formy finansowania dostosowane do potrzeb Klientów. Może to być tradycyjny leasing lub kredyt a także najem długoterminowy w tym dla osób prywatnych. Na czym polega najem długoterminowy? Wybieramy auto, użytkujemy je, a po np. dwóch latach, możemy wymienić w naszym salonie na nowe. Co ważne, bez względu na to, jaką opcję i drogę finansowania wybierzemy od początku rozmów o kupnie auta, do wydania kluczyków prowadzi nas jeden opiekun. Komfort klienta to nasz priorytet.

Do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie, dlatego warto spotkać się z naszymi Doradcami Handlowymi i przy ich pomocy wybrać samochód, który będzie spełniał wszystkie oczekiwania i potrzeby.

Auto Bruno
Autoryzowany Dealer Volvo

ul. Pomorska 115B
70-812 Szczecin

tel. 91 4 200 200
e-mail: salon@autobruno.dealervolvo.pl
autobruno.dealervolvo.pl

Tu podaj tekst alternatywny

Dodaj ogłoszenie