Nowości w autobusach na Prawobrzeżu. Co się zmieni? [MAPA]

Marek JaszczyńskiZaktualizowano 
Dziś radni miejscy i osiedlowcy zapoznali się z propozycjami zmian w siatce połączeń autobusowych.

Po raz drugi radni zasiedli nad propozycjami Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, ale po raz pierwszy mogli o nich podyskutować.

Padło zapewnienie o pozostawieniu linii pospiesznych, ale nie wiadomo, czy tak będzie z liniami D i E. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przyjrzy się, ilu pasażerów korzysta z tych autobusów. A linie zwykłe? Linia nr 55 na całkiem nowej trasie, nowa linia nr 91 z Turkusowej przez Łubinową - pomocniczą jezdnię ul. Struga - Pomorska do Zakładów Mięsnych przy ulicy Pomorskiej.

- Wydaje mi się, że zmiany powinny się podobać - opiniował Władysław Dzikowski, radny klubu Bezpartyjni.

Henryk Jerzyk, radny niezrzeszony, zauważył, że zmiany ze szczegółowym rozkładem jazdy powinny trafić minimum dwa tygodnie przed wdrożeniem do rad osiedli. Marek Duklanowski, radny PiS, zaproponował wprowadzenie linii o stałe trasie w miejsce telebusa, czyli transportu na żądanie. - Autobus na żądanie to piękny pomysł do chwalenia się na zewnątrz, ale to drogi gadżet - mówi radny Duklanowski.

Włodzimierz Sołtysiak, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie" przyznał, że bez objazdów technicznych nie można stwierdzić, czy autobusy zmieszczą się m.in. na peronach nowej pętli "Turkusowa".

Oto częstotliwość funkcjonowania nowych linii po uruchomieniu nwoej petli autobusowej "Turkusowa", co jest planowane w grudniu.

  • Linia nr 54 - bez zmian częstotliwości, Linia nr 54 ma kursować na trasie pętla "Turkusowa" - Kijewo - Zakłady Mięsne
  • 55 - na nowej trasie z osiedla Bukowego do Turkusowej w godzinach szczytu w dni powszednie co 20 minut, na zmianę z linią nr 65.
  • 56 (do Dąbia) i 96 (Os. Kasztanowe) kursujące z Basenu Górniczego - z 24 na 30 minut
  • 64 - pojedzie na dłuższej trasie i zakończy bieg na pętli "Klucz", przez cały dzień co 20 minut
  • 65 - obsługująca szpital w Zdrojach przez cały dzień co 20 minut, będzie kursować na trasie Turkusowa - Rondo Ułanów Podolskich przez ul. Kolorowych Domów i Mączną.
  • 66 - w zamian za linię 55, w godzinach szczytu pojedzie do Żydowiec, będzie jeździć z osiedla Bukowego przez Podjuchy do Żydowiec
  • 71 - co 20 minut przez cały dzień, ma kursować na trasie Turkusowa - Rondo Ułanów Podolskich po skróconej trasie: przez Łubinową i Struga do ronda.
  • 72 - nie będzie kursować w dni świąteczne, z Basenu Górniczego do "Śmierdnica pętla" przez ul. Balińskiego.
  • 73/93 bez zmian
  • 77 - żadnych zmian
  • 79 - przez ulicę Jasną do Turkusowej
  • 84- częstotliwość bez zmian, będzie dowozić pasażerów z Kijewa do Turkusowej.
  • 85 - likwidacja, jest pomysł, żeby trasę przejęła linia nr 95 - telebus
  • Nowa linia nr 91 - co 20 minut z Turkusowej przez Łubinową - pomocniczą jezdnię ul. Struga - Pomorska do Zakładów Mięsnych. Pojedzie tylko w godzinach szczytu i będzie wspomagać linię nr 71

Zobacz także: Remont Trasy Zamkowej. Jeden pas mniej

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
w
wasyl

Kto to wymyślił.Pewnie jakiś d....bil ja bym mu kazał w taki sposób by dojechał do Stoczni na godzinę 7 ranno to będzie musial wyjechać o 5 ranno

P
Podjuchy

Jako mieszkaniec Podjuch żądam pozostawienia autobusu nr 85 (ale można go puścić też w dni świąteczne). Dodatkowo do Klucza były 2 linie, a teraz będzie 1, więc 66 powinno jechać do Autostrady, a 64 jak obecnie do Klucza.

O
Ola
W dniu 11.10.2017 o 12:46, mieszkaniec Gumieniec napisał:

Ta mapa, to mapa wstydu dla zarządzających komunikacją miejską w Szczecnie. Trzy tramwaje i cały alfabet autobusów pośpiesznych jadących po tej samej trasie -A B C D E G - Brama Portowa - Basen Górniczy. T 2- 87 kursów, T7 – 87 kursów, T8 – 87 kursów - Razem: 261 kursów TramwajówA- 75 kursów, C – 38 kursów, B – 74 kursów, G – 11 kursów, E – 16 kursów, D – 15 kursów Razem: 229 kursów Autobusów.W SUMIE AŻ 490 KURSÓW KM DZIENNIE PO JEDNEJ TRASIE, W JEDNĄ STRONĘ - 4,5 km.A na trasie Gumieńce – Brama Portowa KM zastępcza - autobus 808 - tylko 123 kursy.Stłoczeni codziennie od 3 tygodni nierzadko nie mieścimy się do autobusów i zostajemy na ulicy czekając na następny spóźniony np. 20 czy 30min.Nie rozumiem dlaczego szybkiego tramwaju nie poprowadzono po trasie autobusów pospiesznych. Skoro zamysłem było zlikwidowanie pośpiesznych autobusów, a na tej trasie jest najwięcej pasażerów to naturalne było tam zaprojektować tory SST. Mieszkańcy Prawobrzeża nie byli specjalnie zainteresowani projektami poprowadzenia torów tramwajowych, bo zakładali, że pośpiechy dane są na zawsze a SST to taki dodatek - droga zabawka za 199 mln, podarowana przez pozostałych szczodrych mieszkańców Szczecina. Teraz jest lament, bo nikomu z mieszkańców Prawobrzeża obecna trasa SST nie pasuje, i nieważne że z Bramy Portowej w kierunku Basenu Górniczego co 2-3 min jedzie na zmianę tramwaj, autobus zwykły czy pośpieszny. Przecież musi być jeden środek KM z dwóch odległych części Szczecina. Pozostali mieszkańcy mogą się przesiadać ale nie Państwo z Prawobrzeża. Ciągle źle i nie tak, bo nie podwozi pod same drzwi na 4 piętrze mieszkania omijając oczywiście korki i za darmo. Przez te awantury brakuje pieniędzy na pozostałą KM, bo nieracjonalnie są wydawane by zadowolić Prawobrzeże. Po tej samej trasie od Centrum lub jeszcze dalej jadą autobusy (np. B) i tramwaje 2,7, 8. Pytam się jak długo większość pieniędzy na KM będzie generować transport na Prawobrzeże. Popieram Miś II -Szybki tramwaj powinien skasować wszystkie " pospieszne autobusy " na tej trasie ! Wówczas byłaby zrealizowana podstawowa idea tej inwestycji. Radni i Prezydent niech się przyjrzą innym częściom Szczecina, gdzie naprawdę jest trudno dojechać w godnych warunkach. A no tak - brakuje pieniędzy ?!

m
mieszkaniec Gumieniec

Ta mapa, to mapa wstydu dla zarządzających komunikacją miejską w Szczecnie. Trzy tramwaje i cały alfabet autobusów pośpiesznych jadących po tej samej trasie -A B C D E G -  Brama Portowa - Basen Górniczy.  T 2- 87 kursów, T7 – 87 kursów, T8 – 87 kursów  -       Razem: 261 kursów Tramwajów

A- 75 kursów, C – 38 kursów, B – 74 kursów, G – 11 kursów, E – 16 kursów, D – 15 kursów  Razem: 229 kursów Autobusów.

W SUMIE AŻ 490 KURSÓW KM DZIENNIE PO JEDNEJ TRASIE, W JEDNĄ STRONĘ  - 4,5 km.

 

A na trasie Gumieńce – Brama Portowa  KM zastępcza  - autobus 808 - tylko 123 kursy.

Stłoczeni codziennie od 3 tygodni  nierzadko nie mieścimy się do autobusów i zostajemy na ulicy czekając na następny spóźniony np. 20 czy 30min.

 

Nie rozumiem dlaczego szybkiego tramwaju nie poprowadzono po trasie autobusów pospiesznych. Skoro zamysłem było zlikwidowanie pośpiesznych autobusów, a na tej trasie jest najwięcej pasażerów to naturalne było tam zaprojektować tory SST. Mieszkańcy Prawobrzeża nie byli specjalnie zainteresowani projektami poprowadzenia torów tramwajowych, bo zakładali, że pośpiechy dane są na zawsze a SST to taki dodatek - droga zabawka za 199 mln, podarowana przez pozostałych szczodrych mieszkańców Szczecina. Teraz jest lament, bo nikomu z mieszkańców Prawobrzeża obecna trasa SST nie pasuje, i nieważne że z Bramy Portowej w kierunku Basenu Górniczego co 2-3 min jedzie na zmianę tramwaj, autobus zwykły czy pośpieszny. Przecież musi być jeden środek KM z dwóch odległych części Szczecina. Pozostali mieszkańcy mogą się przesiadać ale nie Państwo z Prawobrzeża. Ciągle źle i nie tak, bo nie podwozi pod same drzwi na 4 piętrze mieszkania omijając oczywiście korki i za darmo. Przez te awantury brakuje pieniędzy na pozostałą KM, bo nieracjonalnie są wydawane by zadowolić Prawobrzeże. Po tej samej trasie od Centrum lub jeszcze dalej jadą autobusy (np. B) i tramwaje 2,7, 8. Pytam się jak długo większość pieniędzy na KM będzie generować transport na Prawobrzeże. Popieram Miś II -Szybki tramwaj powinien skasować wszystkie " pospieszne autobusy " na tej trasie ! Wówczas byłaby zrealizowana podstawowa idea tej inwestycji. Radni i Prezydent niech się przyjrzą innym częściom Szczecina, gdzie naprawdę jest trudno dojechać w godnych warunkach. A no tak - brakuje pieniędzy ?!

g
geo
W dniu 11.10.2017 o 09:41, Piotr napisał:

Linia 66 będzie calodzienna

K
Kacper

Ponadto utrudnienia z dojazdem do szkoły w kluczu oraz na rodzinne ogródki działkowe.

K
Kacper

64 niech zostanie na obecnej pętli, natomiast 66 obowiązkowo do klucz autostrada z częstotliwością obecnej 55 w odstępach 10 min od 64 - bez tego stracą nie tylko mieszkańcy Klucza ale i Radziszewa.

G
Gość

Z góry dziękuję za takie rozwiązanie.Do bani.A co z osobami starszymi.Ludzie którzy są przyzwyczajeni do nr.autobusów.Czy dadzą rade te trasy zapamiętać?

 

P
Piotr

Witam

66 to którędy teraz ma jeździć Botaniczną ?

Powodzenia życzę kierowcy autobusu, koło Auchan jeszcze jak cię mogę ale dalej ciasno i żeby go dobić wjazd w Nałkowskiej. Po h.... ta zmiana, i tak jeździ tylko wszczycie w dni pracujące. Tylko geniusz mógł coś takiego wymyśleć. Do Outleta w tygodniu mało kto jeździ to na co komu tam 66. Szkoda czasu, nerwów i paliwa.

D
Dąbie

Zastanawiam się jak mam się przesiąść na komunikację miejską ? Testuje od tygodnia już tracę cierpliwość , linia 64 jedyne połączenie z Dąbia do szybkiego tramwaju jest opóżniona lub przyjeżdża jak chce , na pieszo 30 minut do przestanku szybkiego tramwaju , do centrum Dąbia 15 minut plus oczekiwanie na 56 plus dwie przesiadki na tramwaj, pociąg z Dąbia do Szczecina 15 minut plus czas dojścia 20 minut czas oczekiwania na tramwaj 20 minut czas przejścia do pracy na pieszo 25 minut ,dzisiaj test przez ul Wiosenną idziemy twardo bo błoto po kostki plus zamknięty przejazd kolejowy 40 minut do przestanku czas oczekiwania na autobus 8 minut.Powrót do domu jest dłuższy . Czas przejazdu autem 20 minut do 40 minut . Czas przejazdu rowerem od 40 minut do 50 minut. Nikt mnie nie przekona do przesiadki :)

 

M
Muody

Ch**a nie podobać. Zlikwidują D i E tak czy siak; niezależnie od tego, czy są wykorzystywane (a są!), czy nie, bo przecież trzeba zasilić nowe linie które będą kierowały ludzi na pieprzoną pętlę na Turkusowej.
Zostawić "pośpiechy", znormalizować stawki za bilety jak w każdym, normalnym mieście, a ludzie będą zadowoleni. Ceny biletów tradycyjnych jak i miesięcznych w porównaniu do większości większych miast to kpina.
Nie ma sensu tworzyć "udogodnień", o które nikt nie prosi.

A
Andrzej

Co za geniusz to wymyślił ? Czy 66 będie jeździł z taką samą częstotliwością jak 55, tj. 55 kursów na dobę  codziennie łącznie z dniami świątecznymi? Jeśli nie to Podjuchy, Żydowce i Klucz tracą bez mała połowę dziennych połączenień  z tramwajem. Zamiast oczekiwanego rozszerzenia kursów 85 o soboty i niedziele, " geniusze" z ZDiTM planują likwidację?! Co na to Rada Osiedla i radni z tej części Prawobrzeża ( jeśli tacy są )? Dalsza marginalizacja Podjuch, Klucza i Żydowiec. Jeszcze tylko brakuje slamsów Jacyny-Witt. 

P
Podjuchy

Do aaaaaa
Myślę racjonalnie, bo korzystam z tych linii. A Twoje 95 to tylko mały busik, a nie regularna linia
Skoro tramwajem szybciej, to dlaczego nie zlikwidowano innych pośpiesznych? Czy jesteś może autorem tych zmian?

R
Rysiek

Dziwi mnie zmiana trasy 72. Jaki sens ma ominięcie przystanku na Uczniowskiej?

R
Rysiek

Dziwi mnie zmiana trasy 72. Jaki sens ma ominięcie przystanku na Uczniowskiej?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3