Nowości na ulicach Szczecina: pojedziemy tylko 30 km/h

Marek Jaszczyński
Na ul. Pocztowej pojawi się pierwsze sugerowane przejście dla pieszych. W całym mieście będzie ich w przyszłości więcej
Na ul. Pocztowej pojawi się pierwsze sugerowane przejście dla pieszych. W całym mieście będzie ich w przyszłości więcej Sebastian Wołosz
Niebawem na szczecińskich ulicach pojawią się nowości: przejścia dla pieszych bez tradycyjnej zebry, zwolnimy do "trzydziestki"

- Wzorem wielu miast europejskich stopniowo wprowadzać będziemy strefy ograniczonej prędkości - do 30 km/h - mówi Marcin Charęza, szef referatu ds. organizacji ruchu szczecińskiego magistratu. - Oczywiście z pominięciem dróg głównych tj.: al. Piastów, Wyzwolenia, ul. Krzywoustego, Piłsudskiego, Narutowicza. Chodzi głównie o strefy, w których ruch odbywa się głównie do posesji, a nie jest przelotowy.

Nowością będą tzw. sugerowane przejścia dla pieszych z jednoczesną likwidacją istniejących oznakowanych przejść dla pieszych. W tych miejscach znikną tradycyjne "zebry"! Tam pieszy będzie mógł przekroczyć jezdnię w dowolnym miejscu, na przykład zaparkować pojazd po przeciwnej stronie jezdni niż zakładany cel podróży i przekroczyć bez konieczności korzystania z pasów.

- Na przejściu sugerowanym pieszy nie ma pierwszeństwa przed pojazdem, co ma duże znaczenie, gdyż przy wyznaczonym przejściu dla pieszych pieszy często traci czujność i nie zachowuje zasady ograniczonego zachowania w stosunku do kierowców, co może prowadzić do wypadków drogowych - wyjaśnia Marcin Charęza.

Za wprowadzeniem takich przejść przemawiają statystyki. W 2014 roku na osiem śmiertelnych potrąceń w Szczecinie, aż siedem wydarzyło się na oznakowanych przejściach.

Pierwsze sugerowane przejścia dla pieszych wprowadzane będą w ramach zmiany organizacji ruchu na ul. 5 lipca, co stanie się za kilka tygodni. W ciągu ul. 5 lipca przejścia dla pieszych będą oznakowane, ale już w ulicach pobocznych a więc na ul. Pocztowej, Bolesława Śmiałego będą przejścia sugerowane.

- Pojawi się też więcej skrzyżowań równorzędnych, co zmniejszy prędkość dojazdową pojazdów do skrzyżowań, uporządkowane zostanie parkowanie pojazdów. Dodatkowo na ulicach jednokierunkowych będą kontrapasy dla rowerzystów - zapowiada Charęza.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 52

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
Raiders

To jakaś kpina czy kolejny absurd włodarzy miasta ??? przypominają mi się słynne maty 3D na przystankach kładzione zimą!!!!. Tak właśnie osoby bez IQ z magistratu zarządzają miastem bubel na bublu !

a
adalbert
"Za wprowadzeniem takich przejść przemawiają statystyki. W 2014 roku na osiem śmiertelnych potrąceń w Szczecinie, aż siedem wydarzyło się na oznakowanych przejściach."
Zdaje się, że pana Charęzę przekracza prosty wniosek, że ludzie w tym kraju są nauczeni nie przechodzić poza pasami (to dobry nawyk, po co go zmieniać?); stąd i mniej wypadków.
Co można powiedzieć, cały pomysł to debiliada do kwadratu.
 

 

P
Przemek

Jako osoba mieszkająca i pracująca w centrum napiszę za to, że te zmiany są do kitu - im bardziej zakorkowane będzie centrum, tym będzie gorsze dla jego mieszkańców. Ponadto, miasto to większa całość, razem z całą jego aglomeracją (w tym ZPL, ZST, ZGL I ZGR). Ograniczając dostęp do centrum mieszkańcom okolicznych miejscowości, skazuje się ich choćby na zakupy, czy usługi w Outlecie na Struga, zamiast w sklepach na Jagiellońskiej. To ograniczanie dostępu do centrum miasta doprowadzi do jego wymarcia, a same studenciaki, emeryci i bezrobotni nie zbudują jego dobrobytu.

 

"Ja to ja" i jemu podobnym życzę właśnie wyprowadzki do Murmańska albo w podobnym kierunku.

 

Skoro ma być uspokojony ruch na bocznych ulicach (z tym zastrzeżeniem, że 5-go Lipca i Jagiellońska bocznymi nigdy nie były i nie będą) to po jaką cholerę te pasy rowerowe na Piastów albo teraz na Sikorskiego? Po co plan wprowadzenia takich pasów na kilkudziesięciu ulicach?

 

Bezsens i kompletny kretynizm. Zamiast zainwestować w lepsze oświetlenie uliczne, jak np. na Pocztowej, czy też remont chodników, kilka parkingowców wokół SPP albo parkingi wokół pętli autobusowych i tramwajowych dla osób dojeżdżających do pracy w centrum (miejsc parkingowych w centrum przestaje wystarczać nawet dla jego mieszkańców), to myśliciele z budynku na placu Armii  Krajowej uszczęśliwią nas wszystkich na siłę, sprawiając, że to miasto będzie jeszcze gorsze do życia, jak już jest!!!

 

Szczecin potrzebuje rozwoju gospodarczego, a nie ścieżek rowerowych, deptaczków i udziwnień komunikacyjnych, głupcy!!!

..
W dniu 12.09.2015 o 10:11, Asia napisał:

W artykule napisane jest..."Na przejściu sugerowanym pieszy nie ma pierwszeństwa przed pojazdem, co ma duże znaczenie, gdyż przy wyznaczonym przejściu dla pieszych pieszy często traci czujność i nie zachowuje zasady ograniczonego zachowania w stosunku do kierowców, co może prowadzić do wypadków drogowych - wyjaśnia Marcin Charęza...." wiec znak o którym piszecie nie jest Potrzebny, w dalszym ciągu to kierowcy będą mieli pierwszeństwo a nie piesi.

Kodeks Drogowy też nie jest potrzebny. W kodeksie co innego, a to co wymyślają to inna bajka. Wymuszone omijanie pojazdów na skrzyżowaniu Jagiellońska/Boh. Warszawy. Przystanki autobusowe na Jagiellońskiej usytuowane tak, że zasłaniają sygnalizację (Jagiellońska/Piastów).

 

Panie Charęza ul. Jagiellońska jest też przelotową, dlatego tam będzie trzydzieści, a odcinek od Wojska Polskiego do pl. Lotników jest jednokierunkowy (na wyjazd)? Wojska Polskiego też jest główną przelotową więc chcecie zmniejszyć ilość pasów i też trzydzieści?

 

Polecam postawić znak 30km/h przy tablicy Szczecin - będą mniejsze koszty.

P
Przemek

To widać, że cel jaki magistrat chce osiągnąć to wyeliminować ruch samochodowy z miasta. Likwidowanie pasów ruchu, ulice jednokierunkowe, równożędne skrzyżowania itp. Tak utrudnić życie kierowcom aby sami nie chcieli tam wjeżdzać. Najpierw wybudujmy do końca wszystkie obwodnice a dopiero utrudniajmy, Nie w takiej kolejności Panie i Panowie. Przykład: wjazd do miasta od strony trasy zamkowej, przebudowa al. Pastów i wiele, wiele więcej. 

F
Fikus
W dniu 12.09.2015 o 09:58, Gość napisał:

a  jaka  ulica w  centrum  Szczecina  nie  jest  przelotowa  ,  wszystkie  obwodnice  kończą  się    w  polu  ,  nic  nie  połączone

 

100/100 !!!

 

A kiedy SM weźmie się za d...* rowerzystów smigających bezkarne z chodnika na jezdnię i odwrotnie; że o oświetleniu tych baranów nie wspomnę !!!

Sam poruszam się na rowerze ale to co wyprawia sie po zmroku na ulicach...jedna wielka dzicz ; kilkaset mandatów dla korzystających m.in. "ze stacji rowerowych" by się na pewno przydało !!!

ś
średni
W dniu 12.09.2015 o 11:40, mat napisał:

Biorąc pod uwage jak zakorkowane jest miasto,ciężko jeszcze bardziej zmniejszyć predkosc dojazdowa do krzyzowek.Wzorem wielu miast europejskich proponuje zmniejszyć ilisc hipermarketów np.A w wielu miastach europejskich urzednicy jeżdżą do pracy rowerami.Czyli rozumiem ze krzystek ze swoimi przydupasami ,wzorem wielu miast europejskich tez porzuci swoje 2 auta sluzbowe i wsiądzie na rower??


Prezydent jak ostatnio wypowiadał się w wywiadzie to mówił, że ceni swój czas dlatego jeździ samochodem a nawet dwoma.
W
WERT

to co ma byc a niejest nie pisze sie w rejesr GLOWA BOLI JAKICH MAMY TEPYCH  W TYM MASZYM MIESCIE  KOCHANYM TO MIASTO ALE NIE KONIECZNIE URZEDASOW

A
Alicja

Prosze czytac ze zrozumieniem! Ograniczenia nie pojawia sie na ulicach przelotowych!!!!

c
chwdbezsens

Kto organizuje ruch samochodowy w Szczecinie ? Stowarzyszenie miłośników p e d a ł ó w , z których większość nawet nie ma prawa jazdy a niektórzy jeszcze mutacji nie przeszli , won do lasu ze swoimi rowerkami bez siodełek i d i o c i .

S
STOP ISLAMIZACJI

Więcej korków. 

e
ewa

adoptowana niedorobiona sierota

K
Kasia

A na ścisłym centrum pl. Rodła tak pojedzmy 30km/h to może w godzinach szczytu do ronda giedr... dojedziemy w 2h (mówimy tu o ścisłym centrum), nie wiem komu ma to służyć czy stacjom paliw czy naszej planecie ze względu na potencjalną emisję spalin :)...

J
Janina

To może też na ul. Taczaka lub np. lub Europejskiej zróbmy 30km/h a już nie wspomnę o

Al. Wyzwolenia na całej długości :)... Po prostu nie bądźmy gorsi od innych miast którym trzeba wejść w t...Bo nie chodzi tu już o bezpieczeństwo ale o prywatne interesy...

j
juxek

Nie otwierja mi sie strony z zdjscimi z artykulow czego tu brakrakue jak wtyczje trsebs pob=rac

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3