Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe życie placu Zawiszy. Zaczęło się szukanie najlepszej koncepcji

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Na ostateczny efekt poczekamy kilka lat, ale już teraz rozpoczęło się poszukiwane najlepszych koncepcji zagospodarowania terenów w okolicach dworców PKP i PKS.

Chodzi o tereny placu Zawiszy i ulicy Owocowej. Pomysł władz Szczecina przewiduje powstanie tam centrum przesiadkowego, parkingu wielokondygnacyjnego i śródmiejskiej zabudowy wielofunkcyjnej. Teraz szuka firm chętnych, aby przedstawiły pomysły jak najlepiej to zrobić.

Poznaliśmy kilka szczegółów jak w przyszłości pl. Zawiszy i okolice mogłyby wyglądać. Jeden z wariantów przewiduje
możliwość wyłączenia z ruchu samochodów ul. Owocowej (na odcinku od ul. Świętopełka do ul. 3 Maja) – poza busami, autobusami taxi i pojazdami uprzywilejowanymi. W ramach centrum przesiadkowego oprócz zatok dla autobusów planowane są m.in. pomieszczenia sanitarne i poczekalnie dla podróżnych, powierzchnie biurowe i kasy biletowe. Centrum przesiadkowe byłoby miejscem dla wszystkich przewoźników, którzy teraz mają swoje pętle w różnych częściach miasta. Mogłoby powstać przy pl. Zawiszy lub przy ul. Owocowej (przy targowisku Tobruk, gdzie obecnie są tam warsztaty samochodowe).

Podsumowanie rankingu. Zobacz TOP osiedli w Szczecinie!

Ranking osiedli w Szczecinie 2020. Podsumowanie. Zobacz TOP 5!

Z analizy, którą już przygotowano wynika, że aby pomieścić wszystkich przewoźników w jednym miejscu niezbędne jest wybudowanie co najmniej 5-7 stanowisk dla połączeń do innych miejscowości w województwie i 2-3 peronów dla autobusów wyjeżdżających poza województwo i to pod warunkiem, że autobusy będą podjeżdżać na stanowisko 5 minut przed odjazdem. Autobusy przyjeżdżałyby do centrum przesiadkowego z parkingu odstawczego, który mógłby powstać przy ul. Czarnieckiego.

Z centrum przesiadkowym sąsiadowałby parking wielofunkcyjny na ok. 200 miejsc. Taki parking miałby powstać nie wcześniej niż w 2025 roku. Trzecim elementem przebudowy tej części miasta jest powstanie śródmiejskiej zabudowy wielofunkcyjnej, czyli np. biur, hotelu, mieszkań.

Firmy, które zajmą się przygotowaniem koncepcji będą musiały też zaproponować możliwie najlepsze połączenia pieszych wszystkich peronów z pozostałymi funkcjami centrum przesiadkowego, przystankami komunikacji miejskiej, obiektu parkingu wielokondygnacyjnego, a także połączeń pieszych pomiędzy projektowanym centrum przesiadkowym, a wejściem
na teren dworca PKP.

Na razie nie wiadomo kiedy takie pomysły zostaną zrealizowane. Jedne z nich przewiduje, że budowa całości zajęłaby się firma lub firmy, które potem mogłyby zarabiać na wybudowanych obiektach.

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Ranking osiedli w Szczecinie 2020. Zobacz również:

BEZPIECZEŃSTWO

KOSZTY ŻYCIA

EKO

SĄSIEDZI

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński