Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe wagony na trasie Szczecin - Przemyśl. Podróź będzie wygodniejsza [wideo, zdjęcia]

Andrzej Szkocki
Kluczowym elementem modernizacji jest dostosowanie taboru do prędkości 160km/h, dzięki czemu czas przejazdu, po remoncie tras, dla pociągów kursujących w relacji Przemyśl - Szczecin skróci się o 222 minuty.
Kluczowym elementem modernizacji jest dostosowanie taboru do prędkości 160km/h, dzięki czemu czas przejazdu, po remoncie tras, dla pociągów kursujących w relacji Przemyśl - Szczecin skróci się o 222 minuty. Andrzej Szkocki
Dziś zobaczyliśmy zmodernizowane wagony, które będą kursować na trasie Szczecin - Przemyśl.
Wagony będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co po zakończeniu modernizacji, pozwoli skrócić czas przejazdu z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny.

Nowe wagony na trasie Przemyśl - Szczecin

Klimatyzacja, system informacji, przestronna toaleta to niespodzianki dla pasażerów.

Wagony są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z dziećmi oraz do przewozu rowerów. Są wyposażone w klimatyzację, gniazdka, urządzenia do wzmacniania sygnału telefonii komórkowej, nowoczesne toalety, okna są z roletami nocnymi i dziennymi.

Już niebawem na tę trasę wyruszy 68 zmodernizowanych wagonów. Będą one dostosowane do prędkości 160 km/h, co po zakończeniu modernizacji, pozwoli skrócić czas przejazdu z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny. Docelowo dla tej relacji PKP Intercity wprowadzi 218 wagonów

- Na trasie będą jeździły 24 zmodernizowane pociągi (20 dziennych i 4 nocne) - mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity S.A. - Pociągi dzienne będą się składały z siedmiu wagonów: dwóch klasy pierwszej, dwóch klasy drugiej, wagon rowerowego bezprzedziałowego, wagonu dla osób niepełnosprawny i wagonu barowego. Wagon rowerowy jest przystosowany do przewozu 12 rowerów i nart. Przy okazji udało nam się poznać menu oferowane na pokładzie.

- Jajecznica i schabowy pozostają w menu wagonu barowego, jesteśmy ostatnią koleją w Europie, która serwuje potrawy ze świeżych składników - mówi Paweł Dudek, prezes spółki Wars.

Prezentacja w Szczecinie to element największej w historii spółki projektu modernizacji i zakupu taboru na ponad 5,5 mld zł. Jednym z jego elementów jest odnowa taboru na linii Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Katowice - Wrocław - Poznań - Szczecin.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński