Klimatyzacja, system informacji, przestronna toaleta to niespodzianki dla pasażerów.
Wagony są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z dziećmi oraz do przewozu rowerów. Są wyposażone w klimatyzację, gniazdka, urządzenia do wzmacniania sygnału telefonii komórkowej, nowoczesne toalety, okna są z roletami nocnymi i dziennymi.
Już niebawem na tę trasę wyruszy 68 zmodernizowanych wagonów. Będą one dostosowane do prędkości 160 km/h, co po zakończeniu modernizacji, pozwoli skrócić czas przejazdu z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny. Docelowo dla tej relacji PKP Intercity wprowadzi 218 wagonów
- Na trasie będą jeździły 24 zmodernizowane pociągi (20 dziennych i 4 nocne) - mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity S.A. - Pociągi dzienne będą się składały z siedmiu wagonów: dwóch klasy pierwszej, dwóch klasy drugiej, wagon rowerowego bezprzedziałowego, wagonu dla osób niepełnosprawny i wagonu barowego. Wagon rowerowy jest przystosowany do przewozu 12 rowerów i nart. Przy okazji udało nam się poznać menu oferowane na pokładzie.
- Jajecznica i schabowy pozostają w menu wagonu barowego, jesteśmy ostatnią koleją w Europie, która serwuje potrawy ze świeżych składników - mówi Paweł Dudek, prezes spółki Wars.
Prezentacja w Szczecinie to element największej w historii spółki projektu modernizacji i zakupu taboru na ponad 5,5 mld zł. Jednym z jego elementów jest odnowa taboru na linii Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Katowice - Wrocław - Poznań - Szczecin.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?