Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe torowiska w Szczecinie. Gdzie powinny powstać?

Marek Jaszczyński [email protected]
Wyszliśmy z naszą  akcją do pasażerów komunikacji miejskiej. Zachęcamy  do wskazania  najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w naszym mieście
Wyszliśmy z naszą akcją do pasażerów komunikacji miejskiej. Zachęcamy do wskazania najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w naszym mieście Andrzej Szkocki
Zastanawiamy się nad tym, gdzie powinny być zbudowane nowe torowiska tramwajowe. Pasażerowie z zainteresowaniem przyjęli akcję „Głosu”, część już zgłosiła swoje propozycje.

Nasze hostessy rozdawały ulotki na ulicy Santockiej. Były też przy Bramie Portowej i na Krzywoustego. W ulotce znalazła się informacja o naszej akcji. Jakie było zainteresowanie pasażerów?

- To ważna akcja i dobrze ,że „Głos” coś zrobi w tym kierunku - mówi jedna z pasażerek, którą spotkaliśmy na przystanku „Osiedle Przyjaźni” przy ulicy Santockiej . - Zastanowię się i powiem, gdzie powinny jechać tramwaje. W sumie niewiele trzeba zrobić, żeby zbudować torowisko przez ulicę 26 Kwietnia.

Nie brakowało chętnych do tego, żeby podzielić się z nami spostrzeżeniami. - Nie mam okularów, na pewno przeczytam w domu - mówi starszy jegomość, pasażer „75”. - Ale na gorąco to powiem, żeby chętnie zamieniłbym autobusy na pewny transport tramwajowy. Tramwaj jeśli ma wydzielone tory może ominąć korki, a autobus utknie.Okazuje się, że są również przeciwnicy rozwoju linii tramwajowych. - Nie potrzebuję tramwajów, będzie hałas, dlatego wolę autobusy - mówi jedna z pasażerek autobusu.

Czytaj także: Głos na tory: Zastanawiamy się gdzie budować nowe tory

Pan Zenon szczegółowo przedstawił swoje propozycje. - Jeśli chodzi o nowe linie tramwajowe to fakt 26 Kwietnia, Mieszka I, Warszewo, Zawadzkiego, Mierzyn zgadza sie i popieram przedłużenie z Lasu Arkonskiego do alei Wojska Polskiego - uważa czytelnik. - Do tego dochodzą liczne remonty torowisk choćby na centrum miasta: Aleję Wyzwolenia i ul. Matejki. Już nie wspomnę o torowisku linii nr 6, która jest cała do wymiany. Jeśli chodzi i prawobrzeże to tramwaj powinien jeździć na Kijewo, Bukowe i Słoneczne w stronę centrów handlowych. Skrzyżowanie torowisk powinno być przy pętli autobusowej na osiedlu Słonecznym.

Przypomnijmy, że na naszych łamach pojawił się już pomysł wykonania linii tramwajowej na ul. 26 Kwietnia. Jednak linia powinna skręcić w osiedle. - Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby tu poprowadzenie linii przez ulice Santocką i Witkiewicza, jak obecnie jeździ autobus linii nr 75? Ideą tramwaju nie jest to, żeby szybko dojechał do celu, ale to, żeby przystanki były jak najbliżej celów ruchu, zwłaszcza skupiska mieszkaniowe, miejsca pracy i szkoły - uważa Robert Łubiński ze Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej.

Czekamy na wasze opinie dotyczące tego, gdzie w naszym mieście powinny zostać zbudowane nowe linie tramwajowe.

Kiedy skończyliśmy budować pierwszy etap Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju od razu pojawiły się głosy, że tramwaj urywa się dość nieoczekiwanie w miejscu oddalonym od osiedli. A lewobrzeże? Potrzeby w zakresie nowych tras tramwajowych ciągle są ogromne. Zastanówmy się jednak czy zamiast klasycznej pętli można zbudować linię z łącznikami międzytorowymi a na linię skierować tramwaje dwukierunkowe, które nie wymagają pętli, tylko przejścia motorniczego z przodu na tył składu. Przykład? Gdańsk zainwestował w wagony dwukierunkowe.

- Mamy 5 nowych dwukierunkowych tramwajów Pesa Jazz Duo oraz 16 używanych, ale po gruntownej modernizacji, dwukierunkowych tramwajów N8C - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński